Artykuły
Z serii ZASŁYSZANE W WARSZTACIE
Do warsztatu został przyprowadzony na lawecie Ford z silnikiem 1.6 TDCi z 2012 r., który odmówił dalszej jazdy na autostradzie. Pierwsze sprawdzenie skanerem pamięci sterownika wskazało na uszkodzenie czujnika położenia wału rozrządu. Jednak oględziny rozrządu w komorze silnika pokazały, że jest brak przeniesienia napędu na wał rozrządu. Przyczyna wydawała się więc oczywista: uszkodzenie paska rozrządu.
Czytaj więcej: Nieprzewidywalne skutki zerwania paska rozrządu
Po artykule, w którym opisaliśmy praktyczne zastosowanie ustawy o F-gazach w warsztatach samochodowych zajmujących się serwisowaniem i naprawą klimatyzacji samochodowej, otrzymaliśmy wiele pytań dotyczących zarówno samych czynników, jak i sposobów ich rejestracji po wykonanej naprawie. Kilka odpowiedzi w artykule.
Postępowanie z czynnikiem chłodniczym w warsztacie - cały artykuł
Według opublikowanych ostatnio danych ACEA park aut w Polsce liczy średnio 16 lat i należy do najstarszych w Europie. Daleko nam jednak do wyników osiąganych na Kubie. Widok motoryzacji na tej wyspie jest niczym podróż do przeszłości, a to za sprawą amerykańskich oldtimerów. Najmłodsze z nich pochodzą z lat 50., najstarsze – z lat 30. Jaki jest ich stan techniczny? Czy samochody na Kubie podlegają okresowym kontrolom? Przyjrzyjmy się bliżej organizacji badań technicznych w tym kraju.