Numer 3/2008
- Szczegóły
- Rafał Szczerbicki
- Kategoria: Numer 3/2008
Na jakich zasadach ubezpieczyciel może wymagać wydania właścicielowi pojazdu zaświadczenia z badania technicznego pojazdu, naprawionego po zdarzeniu, które spowodowało odpowiedzialność zakładu ubezpieczeniowego? Czy np. w przypadku kradzieży radia samochodowego diagnosta powinien także wydać zaświadczenie potwierdzające likwidację takiej szkody? Odpowiedź w numerze.
- Szczegóły
- Grzegorz Jarzyński
- Kategoria: Numer 3/2008
To, że na rynku są dostępne rozwiązania umożliwiające adaptację na gaz dla szerokiej gamy silników, nie oznacza, że jest to proste zagadnienie. Wręcz przeciwnie - różnice występujące między benzyną a paliwami gazowymi wymagają coraz głębszej wiedzy o procesach zachodzących w silniku, coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych oraz doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych specjalistów zarówno od technologii, jak i poprawnie montujących oraz kalibrujących instalacje w samochodach. Więcej na ten temat w numerze.
- Szczegóły
- Ignacy Horowski
- Kategoria: Numer 3/2008
Po czujniku położenia wału i czujniku kąta wzniosu igły wtryskiwacza (opisanym w numerze 1/2008), czas na czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik ten spotykamy w systemach z pompowtryskiwaczami, jak również w silnikach wyposażonych w układ Common Rail. Więcej na temat budowy i sprawdzania czujników w numerze.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 3/2008
Jedną z najczęstszych przyczyn nieprawidłowego funkcjonowania klimatyzacji są nieszczelności w obiegu czynnika chłodniczego. Doprowadzają one do spadku sprawności i z czasem do całkowitej awarii klimatyzacji. Istnieje 5 metod wykrywania wycieków czynnika chłodniczego. W artykule przedstawiamy zalety i wady każdej z nich.
- Szczegóły
- Stefan Myszkowski
- Kategoria: Numer 3/2008
Druga część artykułu o diagnozowaniu masowych przepływomierze powietrza. W tym artykule autor omawia bezpośredni pomiar sygnału wyjściowego przepływomierza oraz kontrolę jego zasilań Artykuł jest oparty na materiałach udostępnionych przez firmę MSI Motor Service International GmbH, należącą do Kolbenschmidt Pierburg AG.