Numer 6/2010
- Szczegóły
- Marcin Barankiewicz
- Kategoria: Numer 6/2010
Dnia 27 maja bieżącego roku odbyła się w Brukseli konferencja prasowa Joaquina Almunii, unijnego komisarza ds. konkurencji, dotycząca ogłoszenia nowego rozporządzenia o sprzedaży i serwisowaniu samochodów, które ma zastąpić GVO. Weszło ono w życie z dniem 1 czerwca. Nowa regulacja ma skłonić producentów samochodów, aby udostępniali warsztatom niezależnym dokumentację techniczną niezbędną do dokonywania napraw pojazdów. Jakie inne zmiany wprowadza nowe rozporządzenie? O tym w artykule.
- Szczegóły
- Jerzy R. Bogdański
- Kategoria: Numer 6/2010
Ekstrapolacja jest sposobem na prognozowanie wartości funkcji poza zakresem, dla którego mamy dane, przez dopasowanie do istniejących danych pewnej funkcji, a następnie wyliczenie jej wartości w szukanym punkcie. Używając jeszcze mniej formalnego opisu, stwierdzimy, że ekstrapolacja jest sposobem na wyznaczenie wartości funkcji w miejscu, w którym nie mamy danych do ich obliczenia; jest to odpowiedź na pytanie: co by było gdyby…?
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 6/2010
Informacje z branży
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Samochód z systemem OBD II/EOBD w serwisie cz. 13, Stefan Myszkowski
- Usterki sterowników pojazdów cz. 3, Jacek Grabowski
- Rozpoznawanie usterek po sterownikach, Stanisław Mikołaj Słupski
- Wyposażenie elektryczne pojazdów - elektroniczne układy zapłonowe, Marek Bustrycki
- Ryzyko przy wymianie turbosprężarki, Ignacy Horowski
- Sprawdzamy sondy Lambda
Badania techniczne
- Ekstrapolacja, Jerzy R. Bogdański
- O czym zapominamy przy badaniu okresowym, Sylwester Murawski
Technika samochodowa
- Indywidualny przypadek Grodzkiego, Piotr Pijanowski
- Poszerzane zawieszenie Yeti
Rynek części
- ACEA 2008 - zmiany w formulacjach olejów
Akademia
- Diagnozowanie uszkodzeń obwodów elektrycznych, Marek Bustrycki
- Nadwozie a opór powietrza, Jerzy R. Bogdański
Organizacja i prawo w warsztacie
W serwisie
- Ford Mondeo 2.0 TDDi (2000÷2003)
- Szczegóły
- Ignacy Horowski
- Kategoria: Numer 6/2010
Po wymianie wadliwej turbosprężarki samochód jest w pełni sprawny i może wrócić do normalnej eksploatacji. Teoretycznie tak, lecz nasuwa się pytanie: jak długo będzie trwała ta bezawaryjna eksploatacja? Takie pytanie będzie nasuwało się zawsze wtedy, gdy dokonamy wymiany turbosprężarki według nieprawidłowego scenariusza. Podczas wymiany wadliwej turbiny usunęliśmy bowiem skutek, ale nie zatroszczyliśmy się o ustalenie przyczyny. Jak powinna przebiegać prawidłowo wymiana turbosprężarki? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Jacek Grabowski
- Kategoria: Numer 6/2010
Kolejny artykuł jak rozpoznać szybko uszkodzenie sterownika na podstawie objawów. Niesprawności pojazdów związane z elektronicznymi systemami mogą dawać bardzo różne objawy, często trudne do szybkiego i jednoznacznego zdiagnozowania.