Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 4/2010

Jedną z pierwszych czynności zdiagnozowania przyczyn świecenia lampki MIL jest podłączenie skanera diagnostycznego. Tuż przed podłączeniem skanera, wszystkie sterowniki znajdują się w normalnym trybie. Oznacza to, że nie są nastawione na komunikację z testerem. Dopiero nawiązanie z nimi połączenia i prze konania do wspólnej rozmowy, zmusza je do przejścia w stan sesji diagnostycznej. Autor opisuje różne stany komunikacji skanera ze sterownikiem.

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

  • Konkurs dla szkół samochodowych

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Technika samochodowa

  • Koziołek co miał perspektywy, Piotr Pijanowski

Wyposażenie warsztatowe

  • Zestawienie linii diagnostycznych

Organizacja i prawo w warsztacie

Akademia

  • Nadwozie
  • Zwarcie w instalacji elektrycznej, Marek Bustrycki

W serwisie

  • Renault Clio II 1.2 8V/16V (2001–2005)

 

Zmiany wprowadzone we wrześniu 2009 r. do rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów wzbudzały i nadal wzbudzają wiele emocji oraz krytycznych uwag. Niejednokrotnie już wskazywaliśmy w publikowanych artykułach na niedoskonałości przepisów i problemy z ich interpretacją. W tym numerze, w artykule Sylwestra Murawskiego powracamy do sprawy opłat pobieranych za badania techniczne. Nowelizacja dodatkowo skomplikowała system opłat, co w konsekwencji spowodowało ich obniżenie. Dokładnie rok temu prezentowaliśmy w „Serwisie Motoryzacyjnym” organizację badań technicznych na świecie. W tym numerze, w artykule Marcina Barankiewicz przybliżamy system rejestracji i badań quadów w Polsce, porównując go do sytuacji w innych krajach. Tematyka badań technicznych na świecie będzie szerzej prezentowana na kwietniowej konferencji „Stacje Kontroli Pojazdów 2010” w Zakopanem, na którą serdecznie zapraszam osoby związane z branżą (odsyłam do szczegółowego programu konferencji na ostatniej stronie.) Warto skorzystać z doświadczeń innych państw w tym zakresie, prezentujących bardziej zaawansowany niż w Polsce poziom rozwoju motoryzacji. Przy rozwianiu prawa dobrze jest uczyć się na popełnianych błędach, a najlepiej na cudzych. Zapraszam do lektury numeru, a szczególnie do zapoznania się z aktualną ofertą linii diagnostycznych, polecanych przez naszą redakcję
Niesprawności pojazdów związane z elektronicznymi systemami mogą dawać bardzo różne objawy, często trudne do szybkiego i jednoznacznego zdiagnozowania. Jak rozpoznać uszkodzenie sterownika w pojazdach ciężarowych? Odpowiedź w artykule. W następnym odcinku: rozpoznawanie uszkodzeń sterowników w popularnych samochodach osobowych.




Aktualności













SiteLock