Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb
Usterki zaworów EGR w silnikach benzynowych zdarzają się bardzo często i niestety wiążą się ze stawianiem błędnych diagnoz przez warsztaty. Autor opisuje przypadek samochodu Opel Corsa B silnik 1.0 o kodzie X10XE. W trakcie pracy silnika na wolnych obrotach można było zaobserwować jego nierówną pracę z tendencją do wypadania zapłonów, jak również wzmożony zapach nie spalonej benzyny w powietrzu. Kontrola świec wykazała tłusty czarny osad, z małymi śladami koloru szarego w okolicy elektrody środkowej i bocznej (miejsce przeskoku iskry). Po samej kontroli świec można było stwierdzić, że problemem nie są świece, czy cewka zapłonowa, gdyż jasne pola widoczne pomiędzy elektrodami świadczyły o tym, że przeskok iskry jest równy na wszystkich trzech cylindrach. Pozostał czarny tłusty osad świadczący o tym, że mamy do czynienia z bardzo bogatą mieszanką, która nie ulega właściwemu spaleniu w cylindrach. Potwierdzały to również spaliny o gryzącym zapachu, w którym dominował zapach benzyny zauważony wcześniej. W takiej sytuacji należało zastanowić się, co jest przyczyną tego stanu rzeczy. Czy usterka leży po stronie złego spalania, spowodowanego spadkiem ciśnienia sprężania w cylindrach i wynikającego z zużycia eksploatacyjnego pierścieni tłokowych i gładzi cylindrów, czy może jest spowodowana niewłaściwym ustawieniem faz rozrządu (przeskok paska spowodowany nadmiernym zużyciem)? Wyjaśnienie w artykule.




Aktualności













SiteLock