Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 12/2012

Są pewne dziedziny zastrzeżone dla autoryzowanych serwisów, a także ze względów czysto komercyjnych. Nie oznacza to jednak zubożenia diagnostyki w wolnych warsztatach. To zubożenie przeważnie wynika z tego, że nie korzysta się z pełnej możliwości skanera. O wiele łatwiej jest rozmawiać o skanerze, który np. programuje nowe kluczyki, niż o diagnostyce OBD. Z powodu nieznajomości procedur związanych z kontrolą emisji spalin, często pomija się te funkcje w skanerze. Wielu diagnostów tłumaczy, że diagnostyka oparta na normach OBD dotyczy raczej ochrony środowiska i naukowców, niż służy do naprawy samochodu. Tymczasem pełna znajomość zasad działania OBD na pewno przyniesie wiele korzyści w codziennej diagnostyce i naprawie samochodów.

 

Wymieniając klocki lub szczęki hamulcowe warsztat powinien zastanowić się, czy nowe części są należytej jakości i czy ta jakość została przez kogokolwiek potwierdzona odpowiednimi badaniami. Nawet zamienniki muszą spełniać określone wymagania. Jak rozpoznać, czy dany produkt jest zgodny z obowiązującymi przepisami? Czym różnią się klocki stosowane na pierwszy montaż od innych klocków? Wyjaśnienia w numerze.

 

W ostatnim czasie odbyła się gorąca dyskusja na temat sposobu wyznaczania przez diagnostę terminu następnego przeglądu technicznego, gdy wypada on w dniu wolnym od pracy. Wydawało się, że temat jest jasny i jako taki nie powinien budzić wątpliwości. Okazało się jednak, że jest inaczej. W tym artykule autor przedstawia swoje zdanie na ten temat, poparte najnowszymi interpretacjami Departamentu Prawnego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

 

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Technika samochodowa

Wyposażenie warsztatowe

  • Automechanika 2012 - nowości cz. 2

Rynek

  • Nowy asortyment cewek zapłonowych - z firmy NGK
  • HELLA dla warsztatów - nowości w ofercie
  • Jak supermarket - 7 dni w tygodniu
  • Nowinki techniczne

W serwisie

  • Seat Ibiza III 1.9 SDi (2002÷2006)

 

Czy rynek części zamiennych po grążył się w kryzysie, czy może jednak się rozwija? Jaka jest obecnie kondycja producentów i dystrybutorów części i jakie są prognozy na rok 2013? Odpowiedzi na te pytania mogli usłyszeć uczestnicy Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjne go, jaka odbyła się w listopadzie w Warszawie. Relację z niej zamieszczamy na stronie 10. Jednym z paneli konferencyjnych była debata o bezpieczeństwie ruchu drogowego w aspekcie badań technicznych pojazdów. Z ust posłanki Beaty Bublewicz mogliśmy dowiedzieć się, że realnym sposobem na uszczelnienie systemu badań będzie wprowadzenie naklejek na szyby, wzorem innych państw europejskich, potwierdzających nie tylko wykonanie badania, ale także opłacenia OC. Pomysł jest bardzo prosty w realizacji i może okazać się skuteczny. Z pewnością też spotka się z przychylnością całego środowiska związanego z SKP. Pozostaje pytanie, dlaczego tak późno? Wydawca naszego miesięcznika, Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, wkracza w nowy rok z nowymi zadaniami. Ich celem ma być przyczynienie się do poprawy funkcjonowania systemu badań technicznych pojazdów, tak krytykowanego ostatnio w mediach. Do realizacji tych zadań powołano nowy zarząd. O ostatnich zmianach, jakie zaszły w PISKP, piszemy obok. Zapraszam do lektury numeru, życząc w Nowym Roku wielu sukcesów oraz dni pełnych optymizmu i radości.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock