Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 5/2012

Nadchodzi lato, powoli zbliża się okres urlopów i czas wyjazdów. Przybywa też zwolenników wypoczynku pod własnym i mobilnym dachem. I jak to bywa o tej porze roku, właściciele wszelkiego rodzaju kempingów przypominają sobie, że i tego typu pojazdy podlegają badaniom technicznym. Przybywają więc do stacji kontroli pojazdów... W artykule o tym, na co diagnosta powinien zwrócić uwagę podczas okresowego badania technicznego pojazdu.

 

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

  • Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów - 2012"
  • Motorshow + TTM w Poznaniu

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Wyposażenie warsztatowe

  • Światło robi różnicę

Technika samochodowa

Lakiernictwo i blacharstwo

Rynek

W serwisie

  • Alfa Romeo 147 1 .6TS/2 .0TS (2000÷2010)

 

Byłem obecny na wszystkich konferencjach organizowanych przez Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów muszę bez żadnych wątpliwości przyznać, że tegoroczna była najciekawszą merytorycznie z dotychczas odbytych. Potwierdzą to ci, którzy zdecydowali się przyjechać 24 kwietnia do Mrągowa, inni muszą mi uwierzyć na słowo. Dla nich przygotowaliśmy, krótką siłą rzeczy, relację tego, ważnego dla całego środowiska związanego z badaniami technicznymi, wydarzenia (odsyłam na str. 6). Jak trudna jest to tematyka, oparta na skomplikowanych, o niejednoznacznej interpretacji przepisach, wiedzą wszyscy pracownicy polskich SKP. Teraz czekają nas kolejne zmiany przepisów, związane z implementacją zaleceń Unii Europejskiej (więcej na ten temat na str. 25). Jestem pełen obaw o sprawność i terminowość ich wprowadzenia, ponieważ wymagają specjalnego przygotowania stacji i diagnostów. Nie jest to prosta sprawa, o czym świadczy przykład Niemiec. W poprzednim numerze pisałem, że nowe uregulowania miały obowiązywać tym kraju od 1 kwietnia. Tymczasem w ostatniej chwili, 30 marca, rząd niemiecki pod naciskiem Landów, przesunął ten termin o co najmniej 3 miesiące, a najprawdopodobniej na czas nieokreślony. Może pod tym względem warto brać przykład z naszych sąsiadów i bez pośpiechu, dobrze przygotować zmiany w przepisach.

 

Wady powłok lakierowych znane są w każdym warsztacie. Każda z firm lakierniczych opracowała swój własny wykaz wad, bądź w formie zeszytów, bądź w formie elektronicznej. Każda z wad ma dokładny opis przyczyn oraz sposób ich naprawy. Rzadko jednak można spotkać się z opracowaniem wad i błędów powłok lakierowych wziętych z praktyki lakierniczej, z wadami lub uszkodzeniami powłoki lakierowej, jakie zgłaszają klienci mając nadzieję, że zostaną uznane za wady fabryczne lub warsztatowe. W artykule autor nie opisał typowych wad czy uszkodzeń, a przedstawił kilka tych, z którymi klienci przyjeżdżają do warsztatu i zgłaszają reklamację.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock