Numer 5/2012
- Szczegóły
- Krzysztof Cieślak
- Kategoria: Numer 5/2012
Nadchodzi lato, powoli zbliża się okres urlopów i czas wyjazdów. Przybywa też zwolenników wypoczynku pod własnym i mobilnym dachem. I jak to bywa o tej porze roku, właściciele wszelkiego rodzaju kempingów przypominają sobie, że i tego typu pojazdy podlegają badaniom technicznym. Przybywają więc do stacji kontroli pojazdów... W artykule o tym, na co diagnosta powinien zwrócić uwagę podczas okresowego badania technicznego pojazdu.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 5/2012
Informacje z branży
- Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów - 2012"
- Motorshow + TTM w Poznaniu
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Jeszcze o kodzie szesnastkowym - Mikołaj Słupski
- Technika wtrysku bezpośredniego FSI - Ignacy Horowski
Badania techniczne
Mechanika pojazdowa
- Gdy samochód ściąga - co wpływa na dokładność ustawienia kół - Krzysztof Trzeciak
- Astra, co nie skręcała w prawo - Mariusz Maksym
Wyposażenie warsztatowe
- Światło robi różnicę
Technika samochodowa
- Jak działa układ ESP - Jerzy Dyszy
- Światła do jazdy dziennej - Zenon Rudak
- Nowinki techniczne
Lakiernictwo i blacharstwo
- Wady i uszkodzenia powłok lakierowych - Wiesław Wielgołaski
- Naprawa matowych powłok lakierowych
Rynek
- Usługa kompleksowa
- PLATINUM - oleje silnikowe Orlen Oil
- Quiz motoryzacyjny
- Zainteresowanie świecami zapłonowymi DENSO TT
- Opony letnie - nowa oferta na lato 2012
- Organizacja i prawo w warsztacie
- Nowe wymagania dla serwisów klimatyzacji - Rafał Szczerbicki
W serwisie
- Alfa Romeo 147 1 .6TS/2 .0TS (2000÷2010)
- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 5/2012
Byłem obecny na wszystkich konferencjach organizowanych przez Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów muszę bez żadnych wątpliwości przyznać, że tegoroczna była najciekawszą merytorycznie z dotychczas odbytych. Potwierdzą to ci, którzy zdecydowali się przyjechać 24 kwietnia do Mrągowa, inni muszą mi uwierzyć na słowo. Dla nich przygotowaliśmy, krótką siłą rzeczy, relację tego, ważnego dla całego środowiska związanego z badaniami technicznymi, wydarzenia (odsyłam na str. 6). Jak trudna jest to tematyka, oparta na skomplikowanych, o niejednoznacznej interpretacji przepisach, wiedzą wszyscy pracownicy polskich SKP. Teraz czekają nas kolejne zmiany przepisów, związane z implementacją zaleceń Unii Europejskiej (więcej na ten temat na str. 25). Jestem pełen obaw o sprawność i terminowość ich wprowadzenia, ponieważ wymagają specjalnego przygotowania stacji i diagnostów. Nie jest to prosta sprawa, o czym świadczy przykład Niemiec. W poprzednim numerze pisałem, że nowe uregulowania miały obowiązywać tym kraju od 1 kwietnia. Tymczasem w ostatniej chwili, 30 marca, rząd niemiecki pod naciskiem Landów, przesunął ten termin o co najmniej 3 miesiące, a najprawdopodobniej na czas nieokreślony. Może pod tym względem warto brać przykład z naszych sąsiadów i bez pośpiechu, dobrze przygotować zmiany w przepisach.
- Szczegóły
- Wiesław Wielgołaski
- Kategoria: Numer 5/2012
Wady powłok lakierowych znane są w każdym warsztacie. Każda z firm lakierniczych opracowała swój własny wykaz wad, bądź w formie zeszytów, bądź w formie elektronicznej. Każda z wad ma dokładny opis przyczyn oraz sposób ich naprawy. Rzadko jednak można spotkać się z opracowaniem wad i błędów powłok lakierowych wziętych z praktyki lakierniczej, z wadami lub uszkodzeniami powłoki lakierowej, jakie zgłaszają klienci mając nadzieję, że zostaną uznane za wady fabryczne lub warsztatowe. W artykule autor nie opisał typowych wad czy uszkodzeń, a przedstawił kilka tych, z którymi klienci przyjeżdżają do warsztatu i zgłaszają reklamację.