Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

O tym, jaką rolę w samochodzie spełnia szyba, tak naprawdę nie wie żaden z użytkowników samochodu, jak również bardzo wielu warsztatowców. W świadomości użytkownika samochodu szyba służy tylko do ochrony przed wiatrem i deszczem, a w warsztacie najważniejszym wykładnikiem wykonanej usługi jest to, czy szyba nie przecieka i żeby klej był tani. Mało kto zwraca uwagę na proces wklejania szyby pod kątem bezpieczeństwa pasażerów. Towarzystwa ubezpieczeniowe nie interesują się tym, że źle wklejona szyba może być przyczyną deformacji nadwozia, a rzeczoznawcy zwracają tylko uwagę na mechaniczne przyczyny pęknięcia szyby, nie rozważając, jako przyczyny, nieprawidłowego jej wklejenia. Powszechnie uznaje się, że jak nie ma śladu na zewnętrznej powierzchni szyby od uderzenia kamienia, odprysku szyby itp., to przyczyną pęknięcia szyby jest na pewno wada szyby. Tymczasem szyba może pęknąć niekiedy bez wyraźnej i widocznej przyczyny. Jednak każde uszkodzenie i pęknięcie szyby ma swoją przyczynę, którą można prawie zawsze dokładnie określić. Autor przedstawia błędy montażowe, które mogą być przyczyną pękania szyb.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock