- Szczegóły
- Wiesław Wielgołaski
- Kategoria: Numer 3/2012
Lakierowanie samochodów, drobne naprawy powłoki lakierowej, nakładanie podkładu, a także natrysk podkładów i lakierów w pojemnikach spray wymagają odpowiednich warunków, czyli kabiny lakierniczej lub stanowiska przygotowawczego. Koszt uruchomienia i nagrzania kabiny lakierniczej jest bardzo duży. Wpływa to znacznie na wysoki koszt napraw lakierniczych, zwłaszcza tych małych, po różnych drobnych kolizjach i stłuczkach. Te wysokie koszty odstraszają w konsekwencji właścicieli samochodów od autoryzowanych i dużych warsztatów blacharsko-lakierniczych. Szukają oni małych, często nie zarejestrowanych warsztatów lub naprawiają pojazdy we własnym zakresie. Czy konieczne jest lakierowanie małych powierzchni w kabinie lakierniczej? Czy konieczne jest natryskiwanie drobnych ilości podkładu na stanowisku przygotowawczym? Czy konieczne jest uruchamianie dużej kabiny w przypadku, gdy mamy do naprawy tylko jeden element i to w małym zakresie, np. przy naprawach SMART? W artykule zaprezentowane mobilne wyciągi do odciągania odkurzu lakierniczego, jakie trafiły ostatnio na rynek.