Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 7-8/2013

Wstęp

Informacje z branży

  • Targi ProfiAuto Show 2013
  • Volkswagen Castrol Cup na półmetku

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Technika samochodowa

  • Przyszłość motoryzacji zaczęła się dziś
  • Nowy Range Rover Sport
  • Damsko-męska przygoda z „Tatrami" w tle, Piotr Pijanowski

Lakiernictwo i blacharstwo

  • Renowacja pojazdu zabytkowego - przygotowanie powierzchni nadwozia do lakierowania - Wiesław Wielgołaski

Rynek

  • Specjalizacja Renault

Wyposażenie warsztatowe

  • Test Line dla SKP
  • Serwisowanie tachografów

W serwisie

  • Renault Espace IV 2.2 dCi (2002-2006)

Ostatnie rozporządzenie w sprawie badań pojazdów zabytkowych przed pierwszą rejestracją co do zgodności z warunkami technicznymi określa zakres i sposób przeprowadzania badań tych pojazdów. Istnieje możliwość dopuszczenia do ruchu pojazdu zabytkowego, który nie spełnia wymagań przepisów. Jest to związane z koniecznością wprowadzenia ograniczeń w użytkowaniu takiego pojazdu na drogach publicznych. W artykule przedstawiono procedurę badania „zabytku” i wprowadzenia takich ograniczeń na przykładzie samochodu ciężarowego marki Lublin.

Mam do przekazania dwie wiadomości, i obie niestety złe. Pierwsza dotyczy przyszłości badań technicznych w Polsce. Odwołanie wiceministra MTBiGM spowodowało wstrzymanie dalszych prac nad tezami wypracowanymi przez grupę roboczą, w której obradach uczestniczy m.in. prezes zarządu PISKP. W przygotowanych rozwiązaniach (mieliśmy je omówić w tym numerze) zaproponowano taki sposób modyfikacji systemu badań technicznych, aby doprowadzić do wzrostu ich jakości i rzetelności. Trudno w tej chwili przewidzieć, jak potoczą się dalsze losy tej oczekiwanej przez wszystkich inicjatywy środowiska, której tezy wypracowano z takim trudem i zaangażowaniem. O wszelkich sygnałach napływających z ministerstwa będziemy niezwłocznie informować naszych Czytelników.

Druga zła wiadomość jest skierowana do warsztatów niezależnych i brzmi:„elektronizacja samochodów postępuje i ten proces nabiera tempa”. Dowodzą tego informacje oraz pokazy towarzyszące prasowemu spotkaniu w Centrum Badawczym Boscha w Boxbergu (więcej na str. 33). Innowacyjne, bardzo zaawansowane technicznie układy, które mają zwiększać komfort jazdy i wspomagać kierowcę na drodze, mogą stać się w przyszłości zmorą mechaników. Bez odpowiedniego oprzyrządowania i przeszkolenia warsztaty niezależne będą traciły klientów na rzecz ASO. Na inwestycje nigdy nie jest za późno!

Aby nie zabrakło w tym miejscu optymistycznego dla warsztatów akcentu, przywołam ostatnią informację z parlamentu europejskiego: Niemcy zablokowały unijny plan ograniczenia emisjiCO2 z nowych aut. Spowoduje to, że kolejne normy Euro nie będą tak rygorystyczne, a więc nie będą potrzebne jeszcze bardziej wyrafinowane układy wtryskowe i systemy oczyszczające spaliny.

 





Aktualności













SiteLock