- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 5/2013
Coraz częściej eksperci i my sami zadajemy sobie pytanie: czy internet wyprze tradycyjne media? Może o tym świadczyć spadająca sprzedaż miesięczników, tygodników i wszelkich gazet. Co więcej, niektóre tytuły przechodzą na wydania wyłącznie cyfrowe, czego głośnym przykładem było zaniechanie drukowania w USA najbardziej znanego na świecie tygodnika „Newsweek". Wynika to z wielu przyczyn, z których najważniejszymi są: szybkość docierania do odbiorcy i niższe koszty cyfrowego wydawania. Gazeta codzienna to „chwila odciśnięta w czasie", po wysłaniu do drukarni nie można nic w niej zmienić. Inaczej jest z wersjami internetowymi - strony w sieci mogą być uaktualniane co minutę. Czy zagrożenie ze strony internetu dotyczy także czasopism branżowych? Tutaj odpowiedź nie jest już taka oczywista. Na przykładzie naszego miesięcznika widzimy, że grono naszych stałych czytelników nie zmniejsza się, a wręcz przeciwnie. I nie do rzadkości należą tacy nowi prenumeratorzy, którzy zamawiają również archiwalne wydania, nawet od pierwszego numeru z roku 2007. Dobra, sprawdzona wiedza, poparta doświadczeniem autorów artykułów, jest potrzebna, a takiej internet, nastawiony głównie na atrakcyjność i rozrywkę, póki co nie zapewni.