Numer 3/2013
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Numer 3/2013
Informacje z branży
Elektrodiagnostyka pojazdowa
- Drogi zależności i przekazywanie energii - Mikołaj Słupski
- Wszystko o Common Rail Siemens cz. 7 - Marek Bustrycki
- Diagnostyka multifunkcyjnego regulatora napięcia - Ignacy Horowski
- Wymiana szczotek w alternatorach Bosch - Rafał Dmowski
Badania techniczne
- Zmiany w warunkach technicznych - Marcin Barankiewicz
- Pomoc drogowa a akcyza - Rafał Szczerbicki
- Przegląd zmian w przepisach związanych z oświetleniem (lata 2004-2012) - Krzysztof Cieślak
Mechanika pojazdowa
- Wykrywanie nieszczelności w klimatyzacji - Krzysztof Trzeciak
- Przygotowania do R1234yf
- Jak sprawdzić czynnik chłodniczy? - Krzysztof Trzeciak
- Wymiana oleju i co dalej? - resetowanie wskaźnika serwisowego w pojazdach VW - Michał Trzciński
Technika samochodowa
- Powrót modelu Stingray
- Koń z przodu - Piotr Pijanowski
Rynek
- Samochodowa Morela
Lakiernictwo i blacharstwo
- Wtrącenia na powłokach lakierowych - Wiesław Wielgołaski
W serwisie
- Fiat Grande Punto 1.4 8V (2005÷2012)
- Szczegóły
- Krzysztof Trzeciak
- Kategoria: Numer 3/2013
Zawirowania na europejskich rynkach finansowych przełożyły się nie tylko na bardzo niską sprzedaż nowych aut w Europie, ale również na wyhamowanie sprzedaży wyposażenia warsztatowego. Jak zauważa Klaus Burger, prezes Stowarzyszenia ASA, istnieje wiele czynników, które komplikują rozwój rynku w 2013 r. Nie za wszystko odpowiedzialne jest spowolnienie w gospodarce w Europie. Niepewność z powodu niejasnych regulacji prawnych dotyczących nowych zakresów badań technicznych i obecna debata nad przyszłością czynnika R1234yf hamują decyzje inwestycyjne. Nowy czynnik znalazł oponentów nie tylko w postaci koncernu Daimler, któremu grożą obecnie duże kary pieniężne, ale również innych niemieckich producentów (Audi, BMW, Porsche, VW) oraz instytucji państwowych, m.in. Federalnego Urzędu Ochrony Środowiska. W Niemczech wszyscy domagają się czynnika CO2 jako bardziej bezpiecznego. Z kolei Komisja Europejska dostrzega problem z niedostosowaniem przepisów do postępu technicznego w motoryzacji i proponuje „Pakiet przydatności do ruchu drogowego" (więcej na ten temat piszemy na stronie 22). „Dostawcy wyposażenia warsztatowego w ostatnich latach zainwestowali duże sumy w rozwój nowych urządzeń do badań technicznych, których wprowadzenie na rynek nadal nie jest możliwe" - stwierdza Klaus Burger. Naszym Czytelnikom, którzy już teraz chcieliby poznać przyszłość badań technicznych w kontekście prawa UE oraz rynku wyposażenia warsztatowego, polecamy wzięcie udziału w kwietniowej konferencji PISKP w Zakopanem.