- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Faworyzowana elektryfikacja pojazdów przypomina trochę „jazdę bez trzymanki”. Wszystkie koncerny prześcigają się w deklaracjach od kiedy zacznie się na szeroką skalę produkcja aut napędzanych prądem z akumulatorów HV, ale do rozwiązania pozostają m.in. kwestie bezpieczeństwa pożarowego samych pojazdów. W przypadku niebezpiecznego wzrostu temperatury akumulatora HV musi następować odłączenie go od instalacji elektrycznej pojazdu. To on jest najbardziej niebezpiecznym podzespołem samochodu hybrydowego, a zwłaszcza elektrycznego, ze względu na większą ilość zgromadzonej w nim energii. Sterownik akumulatora wysokonapięciowego kontroluje co prawda jego temperaturę czujnikami, ale gdy nastąpi zapłon ogniwa i rozwój pożaru, nie może już nic zrobić, by ograniczyć jego rozmiar. Pomocny jest wówczas całkowicie mechaniczny wyłącznik bezpieczeństwa. W artykule omówiono budowę i działanie tego bardzo ważnego elementu akumulatora wysokonapięciowego.