Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Faworyzowana elektryfikacja pojazdów przypomina trochę „jazdę bez trzymanki”. Wszystkie koncerny  prześcigają się w deklaracjach od kiedy zacznie się na szeroką skalę produkcja aut napędzanych prądem z akumulatorów HV, ale do rozwiązania pozostają m.in. kwestie bezpieczeństwa  pożarowego samych pojazdów. W przypadku niebezpiecznego wzrostu  temperatury akumulatora HV musi następować odłączenie go od instalacji  elektrycznej pojazdu. To on jest najbardziej niebezpiecznym podzespołem samochodu hybrydowego,  a zwłaszcza elektrycznego, ze względu na większą ilość zgromadzonej w nim energii. Sterownik akumulatora wysokonapięciowego kontroluje co prawda jego temperaturę czujnikami, ale gdy  nastąpi zapłon ogniwa i rozwój pożaru, nie może już nic  zrobić, by ograniczyć jego rozmiar. Pomocny jest wówczas całkowicie mechaniczny wyłącznik bezpieczeństwa. W artykule omówiono budowę i działanie tego bardzo ważnego elementu akumulatora wysokonapięciowego.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock