- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W procedurze badań technicznych występuje wiele elementów, które bardzo często powtarzają się. Inaczej sytuacja wygląda przy badaniu dodatkowym po tzw. „zmianach konstrukcyjnych”, gdzie ocena warunków technicznych jest uzależniona od zakresu dokonanych zmian przez podmiot do tego uprawniony. Do biura PISKP wpływa bardzo dużo zapytań dotyczących dopuszczalności dokonanych zmian. Jak można się domyślać, każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie, na podstawie oględzin pojazdu, dokumentów oraz analizy prawno-technicznej przepisów w zakresie dokonanej zmiany. W artykule omówiono przypadek wymiany silnika pojazdu na jednostkę o odmiennych parametrach (np. różniącą się mocą, pojemnością, rodzajem spalania) oraz zmianę modelu samochodu. Mamy wówczas do czynienia ze zmianami konstrukcyjnymi, które wymagają od właściciela pojazdu zalegalizowania ich w organie rejestrującym. Aby został wydany nowy dowód rejestracyjny ze zmienionymi danymi technicznymi pojazdu, trzeba przedstawić odpowiednie dokumenty z SKP potwierdzające poprawność dokonanej przebudowy. W artykule omówiono całą procedurę takiego badania.