Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 11/2014

 

W nr. 10’14 przedstawiono ogólnie podstawowe możliwości pomiarowe multimetrów warsztatowych, jednocześnie analizując kryteria i warunki, jakie powinien spełniać taki przyrząd pomiarowy.
W tym numerze autor opisuje podstawowe ustawienia multimetrów oraz ich akcesoria potrzebne w pracy mechanika samochodowego.

 

SerwisMotoryzacyjnyNr112014okladkaWstęp Krzysztof Trzeciak

Informacje

Informacje z PISKP
100-lecie Zespołu Szkół Samochodowych w Lublinie
Delphi w Błoniu
Targi Auto Expo Parts, Tires & Service - Katarzyna Kisiel

Badania techniczne

Oświetlenie zgodne z prawem
Wymagania dla SKP i diagnostów w dyrektywie 2014/45/UE – Marcin Barankiewicz
ZachowekRafał Szczerbicki

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Problem trudnych przypadków – Mikołaj Słupski
Odzyskiwanie kodu radioodbiornika – Michał Trzciński
Multimetr w warsztacie mechanicznym – ustawienia i akcesoria  – Ignacy Horowski

Mechanika pojazdowa

Wankel i reszta – silniki Mazdy okiem mechanika – Jacek Dobkowski
Wymiana szyby z HUDKrzysztof Trzeciak
Spadający pasek klinowy – Mariusz Maksym

Technika samochodowa

Przyrost – Piotr Pijanowski

Wyposażenie warsztatowe

Automechanika Frankfurt 2014 – nowości targowe cz. 1

Rynek

Pomyśl o środowisku, w którym żyjesz – gospodarka zużytymi akumulatorami
Zimowe zmiany w akumulatorach
Opony zimowe – nowości
Skrzynia czy skrzynka biegów – na tropie błędów w terminologii motoryzacyjnejJacek Łęgiewicz, Krzysztof Trzeciak

W serwisie

Fiat Stilo 1.9 JTD (2001÷2008)

W literaturze fachowej, w tym firmowych materiałach informacyjnych i szkoleniowych publikowanych przez producentów oraz importerów samochodów i podzespołów motoryzacyjnych, można napotkać różne określenia tych samych części lub podzespołów.
Tymczasem jednoznaczna i precyzyjna nomenklatura techniczna jest warunkiem sprawnego porozumienia między specjalistami w danej dziedzinie, a także między mechanikiem a klientem warsztatu.
Konieczny okazuje się zatem wybór jednej, poprawnej i ścisłej nazwy danego elementu lub pojęcia, co może jednak nastręczać pewne trudności.
Popełniane na co dzień błędy mogą wynikać nie tylko z nieznajomości prawidłowej terminologii, ale także z niewłaściwego tłumaczenia tekstów obcojęzycznych lub przenoszenia do języka pisanego sformułowań żargonowych lub przestarzałych, dopuszczalnych w mowie potocznej.
Osobna kwestia to tworzenie polskich nazw dla nowych rozwiązań konstrukcyjnych, pojawiających się w naturalny sposób wraz postępem technicznym.
Aby wyjść naprzeciw potrzebom Czytelników w tym zakresie, autorzy przygotowali zestawienie najczęściej popełnianych błędów.  

 

W pracy każdego mechanika pojawił się nie raz dylemat: czy mogę bezpiecznie odłączyć zasilanie w naprawianym pojeździe?
W dobie wszędobylskiej elektroniki może się to wiązać z kilkoma problemami.
Należą do nich te łatwe do rozwiązania, np. ustawienie daty i godziny zegara, trudniejsze, czyli przeprowadzenie adaptacji systemów tego wymagających (np. podnośników szyb) i najtrudniejsze, np. wprowadzenie kodu radioodbiornika. W ostatnim przypadku „najtrudniejszą” rzeczą jest zdobycie samego kodu umożliwiającego odblokowanie radioodbiornika.
W artykule przedstawiono procedurę uzyskiwania kodu przez odczytanie pamięci wewnętrznej radioodbiornika.

 

 

Jak zapewne zauważyli nasi Czytelnicy, w zamieszczanych artykułach, oprócz tematów czysto technicznych skierowanych do diagnostów SKP i mechaników, pojawiają się również tematy ekonomiczne i społeczne, np. o funduszach unijnych, podatku VAT, długach spadkowych (temat z nr. 10’14), czy o zachowku (prezentowany w tym numerze), przygotowane z myślą o zarządzających stacjami kontroli pojazdów i warsztatami.
Na prowadzenie SKP i serwisów składają się nie tylko działania związane ze świadczeniem usług, czy rozwojem firmy, ale również skierowane na pokonywanie problemów życia codziennego.
Tych bowiem nie brakuje i bez znajomości prawa trudno je samemu rozwiązać.
Niektóre, ogólne tematy przybliżamy na naszych łamach.
Natomiast na ukierunkowaną pomoc prawną, związaną z prowadzeniem działalności gospodarczej, mogą zawsze liczyć członkowie Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.
Izba, w odróżnieniu od innych działających lub ostatnio powstałych organizacji, prowadzi nie tylko lobbing za zmianą przepisów, czy cennika, ale również szeroko pojęte doradztwo na rzecz swoich członków.
Pomoc ta już w wielu przypadkach przyniosła przedsiębiorcom wymierne korzyści.
Mam nadzieję, że również publikowane artykuły okażą się – choć w części – pomocne naszym Czytelnikom.  

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock