Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

 

Wymieniając uszkodzone pod­zespoły bardzo często spotykamy się z sytuacją, kiedy problemem staje się wtyczka przyłączenio­wa. Dzieje się tak podczas wymiany części określanych mianem uniwersalnych, jak również części używanych, które z racji zainstalowania w pojeździe innej marki mają odmienne wtyczki. Najczęściej adaptowanym elementem jest uni­wersalna sonda lambda, która występuje zarówno w sil­nikach zasilanych benzyną, jak i dieslach. Wymiana sondy może jednak stwarzać problemy, szczególnie z wtyczką przyłączeniową, którą trzeba zaadoptować z sondy uszkodzonej do nowej. Nie jest to proces szczególnie trudny, lecz wymaga uwagi i dokładności, a to jest związane z odpowiednim doborem zamiennika, właściwym przycięciem i połączeniem odpowiednich przewodów. W artykule podano praktyczne wskazówki zastąpienia fabrycznej sondy lambda nową uni­wersalną.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock