Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

 Samochodowe przewody elektryczne dzielą się na zasilające, masowe i sygnałowe. Wydawałoby się, że ich budowa jest równie prosta jak klasyfikacja, tymczasem także w tej dziedzinie pojawiają się innowacyjne rozwiązania. Jako materiał na druty rdzeni przewodów tradycyjnie stosuje się miedź. Metal ten ma małą rezystancję właściwą, a więc dobrze przewodzi prąd; wykonane z niego druty są wytrzymałe i elastyczne, co umożliwia prowadzenie wiązek po łuku bez niebezpieczeństwa ich prze­rwania. Inne zalety miedzi to odporność na wpływ czynników zewnętrznych i korzystna cena. Tymczasem, zgodnie z powszechną tendencją w budowie samochodów, konstruktorzy dążą do ograniczenia rozmiarów i masy poszczególnych części i zespołów, a więc także wiązek elektrycznych. W artykule przedstawiono kilka takich rozwiązań, między innymi cienkościennych przewodów bezhalogenowe, które nie zawierające szkodliwego chloru ani ołowiu, oraz przewodów aluminiowych.





Aktualności













SiteLock