Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Downsizing silnika spalinowego, rozumiany jako ograniczanie jego pojemności skokowej i zmniejszanie liczby cylindrów w celu redukcji zużycia paliwa i emisji substancji toksycznych, powoduje pogorszenie osiągów i komfortu pracy jednostki napędowej. Jednym z zabiegów stosowanych z myślą o skompensowaniu tych niekorzystnych efektów jest doładowanie. W przypadku  turbosprężarki napędzanej energią spalin, pojawia się problem tzw. turbodziury, czyli zwłoki w działaniu tego urządzenia.    Stosowane środki zapobiegające temu zjawisku, jak np. różne metody regulacji, zmienna geometria łopatek kierownicy, instalacja dwóch lub trzech turbosprężarek różnej wielkości w układzie szeregowym lub równoległym albo połączenie turbodoładowania z doładowaniem mechanicznym nie zawsze przynoszą zadowalające rezultaty. Skutecznym rozwiązaniem może okazać się elektryczny napęd sprężarki. W artykule omówiono budowę i działanie elektrycznych sprężarek, zalety doładowania elektrycznego oraz miejsca ich seryjnego zastosowania.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock