Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 7-8/2011

Mercedes-Benz już od dawna pracuje intensywnie nad rozwojem technologii BlueEFFICIENCY, zarówno dla samochodów osobowych, jak i dostawczych. Pod tą nazwą kryje się wiele rozwiązań, umożliwiających wyraźne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń. Oprócz doskonalenia dostępnych silników spalinowych, wprowadzono nowe paliwa - autogaz LPG oraz gaz ziemny CNG. W ofercie Mercedes-Benz Polska pojawił się model Sprinter przystosowany do dwóch rodzajów zasilania: wersja LGT - na gaz LPG oraz wersja NGT - na gaz CNG. Jakie zmiany konstrukcyjne wprowadzono w obu wersjach samochodu i jakie korzyści niesie ze sobą ich eksploatacja? Szczegóły w artykule.
Na miano solidnego producenta koncern VW i jego samochody, takie jak popularny Garbus czy Golf I generacji, pracował latami. Były to auta proste i solidne, na których można było polegać w każdych warunkach. Użytkownik, który raz kupił pojazd tego producenta, w momencie konieczności dokonania zakupu nowego samochodu nie myślał o innej marce, bo i po co, skoro ta nigdy go nie zawiodła. Czy w chwili obecnej użytkownicy dalej postrzegają samochody tych marek jako niezawodne? Odpowiedź na pewno znajdziemy na wielu forach internetowych. Czytając te opinie można tylko współczuć ich autorom. Jakie elementy samochodów TDI stały się zawodne i z jakich przyczyn? Odpowiedź w numerze.

„Serwis Motoryzacyjny” rusza w  Polskę. Będziemy odwiedzać warsztaty samochodowe i stacje kontroli  pojazdów, spotykać się z ich właścicielami i pracownikami. Chcemy poznać realia funkcjonowania zakładów usług motoryzacyjnych, zapytać o ocenę sieci warsztatowej, do  której przynależą, o ocenę działania  lokalnych hurtowni i jakości oferowanych przez nich części zamiennych, jak również o problemy z użytkowaniem urządzeń warsztatowych.  Sprawdzimy, jak do rzeczywistości  przystają korzyści z ofert lansowane  przez firmy działające na rzecz  warsztatów. Jednocześnie chcemy  pokazywać, jak warsztatom udaje  się rozwiać działalność i odnosić  sukcesy, pomimo nie zawsze łatwych  warunków do jej prowadzenia. Wywiady będziemy sukcesywnie prezentować na łamach czasopisma. Na  relację z pierwszego spotkania zapraszam na stronę 43. W numerze polecam także praktyczne informacje Rafała Dmowskiego o doborze olejów do  silników motocykli oraz drugą część  artykułu Krzysztof Cieślaka podpowiadającego, jak przygotować SKP  do kontroli starostwa lub weryfikacji  przeprowadzanej przez Transportowy Dozór Techniczny. Członków    PISKP, którzy mają problemy z przygotowaniem się do kontroli, zachęcamy do skorzystania z pomocy specjalistów Izby - przyjadą i doradzą. 





Aktualności













SiteLock