Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Zadanie zabezpieczenia styku wtryskiwacza CR z komorą spalania w każdym cylindrze spełnia niewielka miedziana podkładka. Rolą tej podkładki jest nie tylko uszczelnienie połączenia i osłona cieplna wtryskiwacza, ale również pomoc w prawidłowym osadzeniu wtryskiwacza w osi komory spalania na odpowiedniej głębokości. Bardzo często spotykamy się z koniecznością wymiany uszkodzonego wtryskiwacza czy usunięcia nieszczelności podkładki termicznej. W przypadku pierwszej usterki sprawa jest mniej skomplikowana, gdyż połączenie wtryskiwacza z głowicą cylindrów wymaga poluzowania mocowania i niewielkiego wysiłku fizycznego do wyjęcia wtryskiwacza. W drugim stopień trudności wymiany uszkodzonej podkładki termicznej zależy od nagromadzenia nagaru. Autor omawia kilka sposobów usunięcia podkładki, które pozwalają uniknąć uszkodzenia przy tym innych elementów układu (m.in. wtryskiwacza, wtyczki, przewodu przelewowego, pokrywy zaworów, śrub mocujących).





Aktualności



profiauto





SiteLock