Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Artykuły

Co może się stać, gdy akumulator litowo-jonowy w nowoczesnym pojeździe z napędem elektrycznym lub hybrydowym przestanie działać? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć pod maską! W takich pojazdach, oprócz wysokonapięciowego litowo-jonowego akumulatora, znajduje się tradycyjny 12-woltowy akumulator kwasowo-ołowiowy, działający jako dodatkowe źródło zasilania. Zapewnia on nieprzerwane działanie najbardziej istotnych dla bezpieczeństwa systemów w przypadku awarii pierwszego akumulatora. Zasila również systemy, które w sposób ciągły pobierają energię, takie jak np. zamek centralny.

Czytaj więcej: Rola akumulatorów kwasowo-ołowiowych w pojazdach z napędem elektrycznym

Po europejskich drogach porusza się ponad 40 000 modeli samochodów, co oznacza, że nawet eksperci mogą mieć kłopot z wyborem odpowiedniego akumulatora dla każdego z nich. Dlatego bardzo pomocnym narzędziem jest VARTA Partner Portal. To sekcja na stronie VARTY, gdzie udostępniane są informacje niezbędne do prawidłowej wymiany akumulatora obejmujące: wskazanie odpowiedniego typu (parametry, technologia), miejsce jego montażu oraz dokładną instrukcję jego wymiany.

Czytaj więcej: VARTA Partner Portal – wymiana akumulatora krok po kroku.

Po artykule, w którym opisaliśmy praktyczne zastosowanie ustawy o F-gazach w warsztatach samochodowych zajmujących się serwisowaniem i naprawą klimatyzacji samochodowej, otrzymaliśmy wiele pytań dotyczących zarówno samych czynników, jak i sposobów ich rejestracji po wykonanej naprawie. Kilka odpowiedzi w artykule.

Postępowanie z czynnikiem chłodniczym w warsztacie - cały artykuł

 

Z serii ZASŁYSZANE W WARSZTACIE

Do warsztatu został przyprowadzony na lawecie Ford z silnikiem 1.6 TDCi z 2012 r., który odmówił dalszej jazdy na autostradzie. Pierwsze sprawdzenie skanerem pamięci sterownika wskazało na uszkodzenie czujnika położenia wału rozrządu. Jednak oględziny rozrządu w komorze silnika pokazały, że jest brak przeniesienia napędu na wał rozrządu. Przyczyna wydawała się więc oczywista: uszkodzenie paska rozrządu.

Czytaj więcej: Nieprzewidywalne skutki zerwania paska rozrządu

Według opublikowanych ostatnio danych ACEA park aut w Polsce liczy średnio 16 lat i należy do najstarszych w Europie. Daleko nam jednak do wyników osiąganych na Kubie. Widok motoryzacji na tej wyspie jest niczym podróż do przeszłości, a to za sprawą amerykańskich oldtimerów. Najmłodsze z nich pochodzą z lat 50., najstarsze – z lat 30. Jaki jest ich stan techniczny? Czy samochody na Kubie podlegają okresowym kontrolom? Przyjrzyjmy się bliżej organizacji badań technicznych w tym kraju.

Badania techniczne na Kubie - cały artykuł





Aktualności





Sosnowski





SiteLock