Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Firma DENSO rozszerzyła program części do systemów sterowania silnikiem (EMS) o 4 nowe czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT), które mają łącznie 535 dodatkowych zastosowań i zastępują 12 numerów części OE. Nowe czujniki EGT mają zastosowanie w około 8 mln pojazdów marek BMW, CITROËN, FIAT, MINI, PEUGEOT i TOYOTA.

Różne rodzaje czujników w układzie sterowania silnikiem (EMS) wykrywają stan działania silnika i przekazują te informacje do modułu ECU silnika, który z kolei steruje różnymi typami siłowników elektrycznych, by silnik działał z optymalnymi parametrami. Czujnik EGT – który znajduje się przed katalizatorem utleniającym (DOC) i/lub przed filtrem cząstek stałych (DPF) – wykrywa temperaturę odprowadzanych spalin i przesyła tę informację w postaci sygnału do modułu ECU, w celu sterowania pracą silnika i skutecznego zmniejszania emisji.

Ze względu na udoskonalone wykrywanie temperatury przez czujnik EGT, wielkość wtrysku paliwa koniecznego do spalenia cząstek oraz ilość cząstek stałych w filtrze DPF jest dokładnie oszacowana – dzięki czemu skuteczniej przebiega proces „wypalania” filtra DPF. W rezultacie emitowane są czystsze spaliny, zmniejsza się również zużycie paliwa wykorzystywanego w procesie „regeneracji” filtra DPF. Co więcej, kontrolowana jest także temperatura katalizatora, dzięki czemu nie ulega on przegrzaniu i nadmiernemu zużyciu.

Przykładowe zastosowania znajdują się w tabeli, kliknij TUTAJ.

DENSO Czujnik EGT





Aktualności



profiauto

VARTA





SiteLock