Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Numer 3/2008

Na jakich zasadach ubezpieczyciel może wymagać wydania właścicielowi pojazdu zaświadczenia z badania technicznego pojazdu, naprawionego po zdarzeniu, które spowodowało odpowiedzialność zakładu ubezpieczeniowego? Czy np. w przypadku kradzieży radia samochodowego diagnosta powinien także wydać zaświadczenie potwierdzające likwidację takiej szkody? Odpowiedź w numerze.

To, że na rynku są dostępne rozwiązania umożliwiające adaptację na gaz dla szerokiej ga­my silników, nie oznacza, że jest to proste zagad­nienie. Wręcz przeciwnie - różnice występujące między benzyną a paliwami gazowymi wymaga­ją coraz głębszej wiedzy o procesach zachodzą­cych w silniku, coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych oraz doświadczo­nych i wysoko wykwalifikowanych specjalistów zarówno od technologii, jak i poprawnie montu­jących oraz kalibrujących instalacje w samocho­dach. Więcej na ten temat w numerze.

Po czujniku położenia wału i czujniku kąta wzniosu igły wtryskiwacza (opisanym w numerze 1/2008), czas na czujnik poło­żenia wałka rozrządu. Czujnik ten spotykamy w systemach z pompowtryskiwaczami, jak również w silnikach wyposażonych w układ Common Rail. Więcej na temat budowy i sprawdzania czujników w numerze.

Jedną z najczęstszych przyczyn nieprawidłowego funkcjonowania klimatyzacji są nieszczelności w obiegu czynnika chłodniczego. Doprowadzają one do spadku sprawności i z czasem do całkowitej awarii klimatyzacji. Istnieje 5 metod wykrywania wycieków czynnika chłodniczego. W artykule przedstawiamy zalety i wady każdej z nich.

Druga część artykułu o diagnozowaniu masowych przepływomierze powietrza. W tym artykule autor omawia bezpośredni pomiar sygnału wyjściowego przepływomierza oraz kontrolę jego zasilań Artykuł jest oparty na materiałach udostępnionych przez firmę MSI Motor Service International GmbH, należącą do Kolbenschmidt Pierburg AG.





Aktualności





Sosnowski

MTSP





SiteLock