Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Numer 4/2009

Wymagania dotyczące warunków badań po­jazdów wymusiły określony zakres wyposażenia stanowisk kontrolnych. Rozwój technik pomiarowych, a zwłaszcza co­raz szersze wykorzystanie elektroniki, umożli­wiło wprowadzenie nowej generacji urządzeń diagnostycznych w postaci skomputeryzowa­nych linii diagnostycznych, zbudowanych systemem modułowym, z automatycznym centralnie sterowanym przebiegiem kontroli. Autor przedstawia najnowsze rozwiązania linii diagnostycznych oferowane na rynku.

Autor kontynuuje opis monitorów i zasad ich funkcjonowania. W tym odcinku poznamy bliżej kody usterek oraz to, co diagnosta powinien się dowiedzieć z dokumentacji serwisowej o każdym z nich, chociaż szanse ma na to w Europie ograniczone.

Wymieniając klocki lub szczęki hamulcowe powinniśmy zastanowić się, czy nowe komplety okładzin, które zamierzamy zamontować, są należytej jakości i czy ta ja­kość została przez kogokolwiek potwierdzona odpowiednimi badaniami. Rynek oferuje do wyboru całą gamę zamiennych klocków i szczęk hamul­cowych o różnej jakości i cenie. Nie wszystkie dostępne elementy hamulcowe posiadają świadectwo homologacji. Na kim spoczywa obowiązek homologacji części i jak rozpoznać, czy dany produkt jest homologowany? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w artykule.

 

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

  • Działamy skutecznie - 5 lat PISKP, Kazimierz Zbylut
  • Początki wspólnych działań, Stanisław Nowicki
  • Majowe spotkanie branży w Poznaniu

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

  • Bezpieczne hamowanie z właściwym płynem

Wyposażenie warsztatowe

Tuning

Technika samochodowa

  • Nowy Ford Ka

Organizacja i prawo w warsztacie

W serwisie

  • Fiat Punto 1.2 (1999-2002)

 

Skończył się czas napływu nowych klientów do serwisów i to niezależnie od spowolnienia gospodarczego. Należy więc podejmować działania, aby wykorzystać potencjał tych kierowców, którzy już odwiedzili warsztat i są jego stałymi klientami. W jaki sposób

 zachęcać już pozyskanych kierowców do wykona­nia większej liczby usług w naszym warsztacie? Jak tworzyć dobre standardy obsługi? Odpowiedzi w numerze.





Aktualności





Sosnowski





SiteLock