Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Numer 1/2009

Wynalezienie kół dwumasowych przyczy­niło się do pogodzenia ogromnego momentu, jaki drzemie w silnikach wysokoprężnych, z możliwościami skrzyń biegów, które tę siłę muszą przenieść na koła. Niestety, okazało się, że koła dwumasowe są awaryjne. Zdarza się, że wymagają wymiany po 60…70 tys. km. Więcej o problemie awaryjności kół dwumasowych w numerze.

Dobra organizacja warsztatu wymaga funkcjonowania w nim biura obsługi klienta (BOK). Biuro nie może funkcjo­nować „obok” lub „przy” warsztacie, w sensie funkcjonal­nym musi być właśnie „w nim”. W artykule wskazówki, jak należy prawidłowo zorganizować BOK, aby jego praca była najbardziej efektywna.

Technika po raz kolejny pokazała, że rozwiązanie jednych proble­mów rodzi kolejne. Spaliny nowoczesnych silników ZS już rzadko mają czarne zabarwienie, zawierają za to dużo bardzo drobnych i bardzo szkodliwych cząstek sta­łych. Autor prezentuje metodę kontroli sprawności filtrów cząstek i pierwsze na rynku urządzenie do po­miaru stężenia masowego cząstek stałych w spali­nach.

Eksperci Behr Hella Service zwracają uwa­gę, że w przypadku mechanicznego uszkodzenia turbosprężarki powinna być również wy­mieniona chłodnica powietrza doładowującego. Uzasadnienie tego zalecenia w artykule.

Przemysł samochodowy stale poszukuje nowych efektów barwnych w celu pozyskania nowych klientów na swoje wyroby. Stąd wynika wzrastające zainteresowanie lakierami metalicznymi i z efektem perłowym lub Chromaflair. Artykuł wyjaśnia, na czym polega działanie pigmentów i jakie są związki między światłem, pigmentem a kolorem.





Aktualności



profiauto

VARTA





SiteLock