Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Numer 10/2010

Przedmiotem artykułu jest usterka, która zaistniała w samochodzie marki Nissan Micra model K12 z 2005 r. wyposażonym w silnik benzynowy o pojemności 1,2 i kodzie silnika CR 12 DE. Jest to popularny model, dlatego istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo spotkania się z podobnym problemem w warsztacie. W trakcie jazdy silnik dziwnie się zachowywał, przerywał, krztusił się, aby po chwili ponownie jechać normalnie, aż do

momentu, w którym silnik zgasł. Po podłączeniu do skanera diagnostycznego ukazał się kod błędu P0340, informujący o nieprawidłowym sygnale z czujnika położenia wałka rozrządu. Wymiana czujnika nic nie dała. Co faktycznie było przyczyną tych objawów? Odpowiedź w numerze.

Warunkiem długotrwałej i bezpiecznej eksploatacji opon typu Run-Flat oraz opon niskoprofilowych typu UHP jest zachowanie określonej procedury ich montażu i demontażu (prezentowanej  w numerze 9/2010 „Serwisu Motoryzacyjnego”) oraz zastosowanie odpowiedniego zestawu urządzeń. W artykule przedstawiono różne konstrukcje montażownic do obsługi  opon Run-Flat i UHP. Materiał uzupełnia tabela z wszystkimi oferowanymi w Europie montażownicami, które mają dopuszczenie niemieckiej organizacji WdK do obsługi opon Run-Flat i UHP.

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

  • Na targach w Modlinie

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Wyposażenie warsztatowe

Akademia

  • Obwody magnetyczne i ferromagnetyki, Marek Bustrycki
  • Rozkłady mas, Jerzy R. Bogdański

Organizacja i prawo w warsztacie

  • Koniec aut z kratką? Rafał Szczerbicki
  • Rekrutacja na stanowisko kierownika serwisu, Anna Leśnikowska-Jaros

Rynek

  • Oleje do samochodów ciężarowych

W serwisie

  • Renault Laguna II 1.9 DCI (2001÷2005)

Wszystko wskazuje na to, że już niebawem do Sejmu trafi projekt zupełnie nowej ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu drogowego. Zawiera on wiele istotnych kwestii, które

dotyczą każdego kierowcy, ale są tam również propozycje ściśle związane z funkcjonowaniem stacji kontroli pojazdów. Autor w artykule komentuje proponowane zmiany.

Przed podjęciem decyzji o wymianie sterownika (jest to związane z dużymi kosztami, nawet jak kupujemy używany), powinniśmy zrobić wiele badań, aby być na sto procent pewnym podjętej decyzji. Sprawdzanie takie nie polega na odczytywaniu błędów, ale na bezpośrednich pomiarach. Ważne są również badania organoleptyczne. Więcej na ten temat w numerze.





Aktualności



profiauto

VARTA





SiteLock