Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Numer 7-8/2011

Stacje kontroli pojazdów przeprowadzają  wiele badań dodatkowych. Większość z  nich jest ściśle związana z - ogólnie rzecz  biorąc - kwestiami technicznymi. Jednym z wyjątków są badania tzw. podatkowe, które mają  potwierdzić spełnienie określonych wymagań  związanych z ustawą o podatku od towarów i  usług (VAT), bądź też z ustawami o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) lub prawnych (CIT). Ponieważ nie są to badania powszechnie wykonywane, bardzo często w ich  przypadku dochodzi do różnego rodzaju nieporozumień i niejasności. Jak należy interpretować przepisy? Odpowiedź w artykule.

31 grudnia 2010 r. zakończył się okres przejściowy dla stacji kontroli pojazdów, związany z dostosowaniem warunków lokalowych stacji. Na co należy zwrócić uwagę przygotowując SKP do wizytacji przez pracowników Transportowego Dozoru Technicznego? Ta cześć jest poświęcona problemom związanym z:

  • wszelkiego rodzaju dokumentacją w SKP
  • wyposażeniem kontrolno-pomiarowym
  • organizacją stacji kontroli pojazdów.
W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej śmierć właściciela firmy powoduje, że jego spadkobiercy stają się jej współwłaścicielami. Prowadzi to często w konsekwencji do likwidacji firmy, która przestaje być prawidłowo zarządzana. Pojawiają się problemy z rozliczeniami podatkowymi, wypłatą wynagrodzeń dla pracowników, gdyż spadkobiercy dopiero po postępowaniu spadkowym uzyskują dokumenty potwierdzające ich uprawnienia do dalszego prowadzenia działalności. Polski ustawodawca wprowadził instytucję zapisu windykacyjnego, który ma uzdrowić tę sytuację. W senacie prowadzone są też prace nad wprowadzeniem tzw. darowizny na wypadek śmierci, której rozwiązania mają stać się w zamyśle projektodawców jeszcze większym ułatwieniem dla przedsiębiorców. Jakie zapisy obecnie obowiązują, a jakie są w przygotowaniu? Odpowiedź w numerze.
Silniki motocykli i skuterów mają szczególne cechy konstrukcyjne, które zmuszają użytkowników do stosowania specjalnych środków smarnych. Oleje zalecane do smarowania silników motocyklowych różnią się nieco od olejów samochodowych i często muszą spełniać wyższe wymagania. Wynika to między innymi z roli, jaką pełnią w większości silników motocyklowych. Wszędzie tam, gdzie brak chłodzenia cieczą, olej silnikowy odprowadza znacznie więcej ciepła od denka tłoka, bloku cylindrów i głowicy. Umieszczenie silnika, skrzyni biegów i sprzęgła we wspólnej obudowie silnika motocyklowego oraz smarowanie wspólnym obiegiem oleju wymusza jego uniwersalność. Musi on zapewniać należyte smarowanie elementów silnika i skrzyni biegów, a jednocześnie nie powodować poślizgu tarcz „mokrego” sprzęgła. Należy także zwrócić uwagę na ok. 50% większą moc „z litra” silników motocyklowych w porównaniu z typowymi silnikami samochodowymi oraz na często „ekstremalny” sposób eksploatacji jednośladów, co sprawia, że oleje motocyklowe muszą poradzić sobie z większymi obciążeniami mechanicznymi. W artykule autor przedstawia wymagania, jakie muszą spełniać oleje motocyklowe, z podziałem na silniki cztero- i dwusuwowe.

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

  • ProfiAuto Show 2011

Elektrodiagnostyka pojazdowa

  • Wszystko o Common Rail Delphi (4) - czujnik CHT, Krzysztof Trzeciak
  • Opisy usterek w skanerach, Stanisław Mikołaj Słupski
  • VW Polo bez mocy, Mariusz Maksym
  • Diagnostyka szeregowa i równoległa, Krzysztof Trzeciak

Badania techniczne

Technika samochodowa

Mechanika

Akademia

  • Włączniki elektryczne sterowane ciśnieniem, Marek Bustrycki

Tuning

  • Pomiary na hamowni podwoziowej, Jerzy R. Bogdański

Rynek

Organizacja i prawo w warsztacie

W serwisie

  • NissaN X-Trail 2.2 DCi (2004÷2007)




Aktualności





Sosnowski





SiteLock