Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Numer 3/2013

Wstęp

Informacje z branży

Elektrodiagnostyka pojazdowa

  • Drogi zależności i przekazywanie energii - Mikołaj Słupski
  • Wszystko o Common Rail Siemens cz. 7 - Marek Bustrycki
  • Diagnostyka multifunkcyjnego regulatora napięcia - Ignacy Horowski
  • Wymiana szczotek w alternatorach Bosch - Rafał Dmowski

Badania techniczne

  • Zmiany w warunkach technicznych - Marcin Barankiewicz
  • Pomoc drogowa a akcyza - Rafał Szczerbicki
  • Przegląd zmian w przepisach związanych z oświetleniem (lata 2004-2012) - Krzysztof Cieślak

Mechanika pojazdowa

  • Wykrywanie nieszczelności w klimatyzacji - Krzysztof Trzeciak
  • Przygotowania do R1234yf
  • Jak sprawdzić czynnik chłodniczy? - Krzysztof Trzeciak
  • Wymiana oleju i co dalej? - resetowanie wskaźnika serwisowego w pojazdach VW - Michał Trzciński

Technika samochodowa

  • Powrót modelu Stingray
  • Koń z przodu - Piotr Pijanowski

Rynek

  • Samochodowa Morela

Lakiernictwo i blacharstwo

  • Wtrącenia na powłokach lakierowych - Wiesław Wielgołaski

W serwisie

  • Fiat Grande Punto 1.4 8V (2005÷2012)

Zawirowania na europejskich rynkach finansowych przełożyły się nie tylko na bardzo niską sprzedaż nowych aut w Europie, ale również na wyhamowanie sprzedaży wyposażenia warsztatowego. Jak zauważa Klaus Burger, prezes Stowarzyszenia ASA, istnieje wiele czynników, które komplikują rozwój rynku w 2013 r. Nie za wszystko odpowiedzialne jest spowolnienie w gospodarce w Europie. Niepewność z powodu niejasnych regulacji prawnych dotyczących nowych zakresów badań technicznych i obecna debata nad przyszłością czynnika R1234yf hamują decyzje inwestycyjne. Nowy czynnik znalazł oponentów nie tylko w postaci koncernu Daimler, któremu grożą obecnie duże kary pieniężne, ale również innych niemieckich producentów (Audi, BMW, Porsche, VW) oraz instytucji państwowych, m.in. Federalnego Urzędu Ochrony Środowiska. W Niemczech wszyscy domagają się czynnika CO2 jako bardziej bezpiecznego. Z kolei Komisja Europejska dostrzega problem z niedostosowaniem przepisów do postępu technicznego w motoryzacji i proponuje „Pakiet przydatności do ruchu drogowego" (więcej na ten temat piszemy na stronie 22). „Dostawcy wyposażenia warsztatowego w ostatnich latach zainwestowali duże sumy w rozwój nowych urządzeń do badań technicznych, których wprowadzenie na rynek nadal nie jest możliwe" - stwierdza Klaus Burger. Naszym Czytelnikom, którzy już teraz chcieliby poznać przyszłość badań technicznych w kontekście prawa UE oraz rynku wyposażenia warsztatowego, polecamy wzięcie udziału w kwietniowej konferencji PISKP w Zakopanem.





Aktualności



profiauto

VARTA





SiteLock