Subpages
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Wielkimi krokami zbliża się koniec 2015 r., a więc moment, do którego wiele podstawowych stacji kontroli pojazdów będzie miało prawo wykonywania niektórych dodatkowych badań technicznych zastrzeżonych dla stacji okręgowych oraz pojazdów powyżej 3,5 t dmc. W związku z tym wielu przedsiębiorców odkładało na ostatnią chwilę konieczność uzyskania nowego poświadczenia warunków lokalowych i wyposażenia swoich stacji. W artykule opisano położenie prawne tych właścicieli SKP, którzy nie zdołają uzyskać stosownej decyzji dyrektora TDT do końca tego roku.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Wielkimi krokami zbliża się koniec 2015 r., a więc moment, do którego wiele podstawowych stacji kontroli pojazdów będzie miało prawo wykonywania niektórych dodatkowych badań technicznych zastrzeżonych dla stacji okręgowych oraz pojazdów powyżej 3,5 t dmc. W związku z tym wielu przedsiębiorców odkładało na ostatnią chwilę konieczność uzyskania nowego poświadczenia warunków lokalowych i wyposażenia swoich stacji. W artykule opisano położenie prawne tych właścicieli SKP, którzy nie zdołają uzyskać stosownej decyzji dyrektora TDT do końca tego roku.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Okres pandemii oraz ostatnia zmiana przepisów, dotycząca możliwości czasowego wycofania samochodu osobowego z ruchu, wpływa znacząco na liczbę badań technicznych przeprowadzanych w stacjach kontroli pojazdów, dopuszczających pojazdy do ruchu po czasowym wycofaniu. Drugą grupą pojazdów odwiedzających SKP są pojazdy wyrejestrowane, których ponowna rejestracja jest możliwa. W artykule omówiono warunki dopuszczenia samochodu osobowego do ruchu po jego czasowym wycofaniu lub wyrejestrowaniu.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Na Słowacji obowiązkowe badanie techniczne i kontrola emisji spalin odbywają się osobno w odrębnych placówkach. Do niedawna w całym kraju były 142 stacje kontroli technicznej i 220 stacji kontroli emisji. Jednak z końcem czerwca 2017 r. słowacki rząd zatwierdził ustawę, która liberalizuje rynek usług związanych z obowiązkowymi przeglądami pojazdów. Zdaniem ministerstwa placówek jest za mało. Świadczy o tym długi czas oczekiwania na przegląd, który sprawia, że aktualnego przeglądu technicznego nie ma 130 000 pojazdów, a bez świadectwa kontroli emisji spalin porusza się 120 000 pojazdów. Jak często samochody podlegają badaniom i kontroli emisji spalin oraz jakie obowiązują na Słowacji ceny – o tym w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Nieraz na pierwszy rzut oka widać, że pojazdy uprzywilejowane nie spełniają niektórych warunków technicznych, znacząco różniąc się od pojazdów „cywilnych”. Wtedy rodzi się pytanie: jak podejść do badania technicznego takiego pojazdu? Jakie dodatkowe warunki musi spełnić, żeby być pojazdem uprzywilejowanym? Na te pytania udziela odpowiedzi autor w swoim artykule. Trzeba pamiętać, że zgodnie z ustawą „Prawo o ruchu drogowym” okresowe badania techniczne pojazdów uprzywilejowanych przeprowadza się corocznie bez względu na datę ich pierwszej rejestracji.