Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

30 logo 30 ALE socialSpółka Japanparts z siedzibą w Weronie wraz ze swoimi klientami świętuje 30-lecie swojej działalności – to ważny cel dla firmy, która w tym okresie odnotowała ogromny wzrost zarówno we Włoszech, jak i za granicą. Założona w roku 1988 jako firma rodzinna, specjalizuje się w częściach zamiennych do pojazdów azjatyckich, europejskich oraz amerykańskich, funkcjonując pod brandami Japanparts, Ashika i Japko. Obecnie wszystkie trzy marki oferują na rynku w sumie około 30 000 pozycji katalogowych.

Gama produktów sprzedawanych przez Japanparts obejmuje 140 różnych rodzin artykułów, które z kolei mieszczą w sobie wszystkie typy części zamiennych, od silnika po hamulce, od sprzęgieł po części elektryczne i zawieszenie. Nieustanny rozwój rynku samochodowego, wywołany dokonaniami Dalekiego Wschodu, bardzo szybko wyprowadził przedsiębiorstwo na czołówkę sektora części zamiennych automotive.

W latach 2015 - 2017 firma Japanparts odnotowała wyraźny, dwucyfrowy wzrost, zarówno pod względem sprzedaży na rynek włoski, jak i eksportu, co można zaobserwować na przykładzie ilości zrealizowanych zamówień, które wzrosły o 75% w ciągu ostatnich pięciu lat.

Japanparts Group obecnie finalizuje ważną operację optymalizującą zasięg firmy: zainwestowała w rozbudowę magazynu siedziby głównej, by uzyskać łącznie powierzchnię magazynową rzędu 53 000 metrów kwadratowych, co pozwoli jej ugruntować swoją pozycję i poszerzyć gamę europejską, zapewniając szybkość obsługi i gwarancję dostaw poprzez zwiększenie zapasów magazynowych, które już dziś oscylują w okolicach 6 miesięcy sprzedaży. Inauguracja przewidywana jest w pierwszym trymestrze roku 2019.

To ambitny plan strategiczny ukierunkowany na wzmocnienie pozycji firmy w sektorze części zamiennych dla pojazdów azjatyckich i amerykańskich, który przewiduje jednak również wdrożenie aplikacji dla pojazdów europejskich, co pozwoli firmie stać się globalnym punktem odniesienia.

Duże znaczenie miało wprowadzenie do katalogu tłumików, które w bardzo krótkim czasie stały się kluczowym produktem, zaspokajając popyt ze strony właścicieli pojazdów azjatyckich i europejskich, a ruch ten zaowocował rezultatami znacznie przekraczającymi oczekiwania.

Jeżeli chodzi o pompy wodne, w tym roku firma poszerzyła już asortment przeznaczony dla pojazdów europejskich. Na przyszły rok w kontekście pojazdów europejskich przewidywane jest natomiast poszerzenie gamy klocków, tarcz, bębnów i szczęk hamulcowych. Ale to nie wszystko – grupa rozwija swoje kompetencje poprzez poszerzenie swojej działalności w myśl nowej strategii o “Yes we Have”, o wprowadzając do swojego asortymentu nowe technologie, takie jak czujniki ABS i zawory EGR, by zaoferować kompleksowy zakres dostaw.

09.Japanparts Group Headquarter

Spółka Japanparts jako jedna z pierwszych opracowała profesjonalny katalog z wolnym dostępem w internecie na platformie Tec Doc, z którą nieustannie współpracuje zapewniając sobie korzystne miejsce i bieżącą aktualizację danych. Katalog web, obecny na trzech stronach internetowych, dzięki dużej ilości zdjęć, wymiarów i danych technicznych ułatwia wyszukiwanie i przyspiesza proces prawidłowego określania części zamiennych, oszczędzając cenny czas operatorów. Do kategorii wyszukiwania według pojazdu dołączono wyszukiwanie według podwozia i numeru rejestracyjnego (zastrzeżone wyłącznie dla dystrybutorów będących partnerami Japanparts Group). Systemy te wprowadzono, by stworzyć dystrybutorom możliwość weryfikowania dostępności pojedynczej części w czasie rzeczywistym i składania zamówień bezpośrednio ze swojej zakładki chronionej hasłem. Operacja ta w znaczący sposób przyczyniła się do wzrostu sprzedaży, osiągając pułap niemal 70% globalnych obrotów.

Alessandro Piazza, General Manager w Japanparts Group, zapytany o źródło dynamicznego rozwoju firmy odpowiada: “Siłą Japanparts jest od zawsze elastyczność, szybkie dostosowywanie się do potrzeb dynamicznego i szybkiego rynku światowego, rosnące stany magazynowe, umiarkowane koszty i kompleksowa dostawa. Doskonalenie tego stanu rzeczy to główny cel, jaki wyznaczamy sobie na przyszłość”.Beznazwy 1





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock