Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

News

MAGNETI MARELLI MA PRZYJEMNOŚĆ ZAPROSIĆ DO UDZIAŁU W  SZKOLENIACH TECHNICZNYCH, KTÓRE ODBĘDĄ SIĘ W PAŹDZIERNIKU 2018 r.

magneti marelli 10.18

 

DLA WARSZTATÓW CHECKSTAR DODATKOWY RABAT 30% LUB DRUGA OSOBA GRATIS

 

 

WSZYSTKIE SZCZEGÓŁY WRAZ  Z FORMULARZEM ZGŁOSZENIOWYM ORAZ HARMONOGRAM NA KOLEJNE MIESIĄCE ZNAJDĄ PAŃSTWO NA STRONIE INTERNETOWEJ

http://www.magnetimarelli-checkstar.pl/szkolenia/harmonogram-szkolen,48,3,0

 

W RAZIE WSZELKICH ZAPYTAŃ PROSIMY O KONTAKT

+48 602 430 632 Tomasz Pyrlik – Specjalista ds. Szkoleń

EETH300 9 NG3Snap-on Repair Systems and Information, lider rynkowy w zakresie urządzeń diagnostycznych, oprogramowania i systemów informatycznych dla warsztatów i serwisów samochodowych ogłosił wprowadzenie na rynek polski nowego urządzenia – Diagnostycznej Kamery Termowizyjnej. Kamera jest dostępna pod znaną na polskim rynku marką SUN, należącą do koncernu Snap-on.

Technologia cały czas się zmienia i staje się coraz bardziej skomplikowana. Każdy warsztat dzisiaj znajduje się pod presją rozwoju, aby móc serwisować i naprawiać nowoczesne samochody. Snap-on Repair Systems and Information oferuje każdemu warsztatowi możliwość nadążania za tymi zmianami. Najnowszy produkt diagnostyczny Snap-on pozwoli na pomyślne przeprowadzenie napraw wielu różnych systemów i podzespołów, dzięki czemu każdy warsztat będzie miał więcej możliwości na zwiększenie zysku.

Termowizyjna Kamera Diagnostyczna została zaprojektowana specjalnie dla przemysłu motoryzacyjnego i wykorzystuje technologię podczerwieni do zobrazowania szczegółowego rozkładu temperatury dowolnego obiektu. Może pokazać ciepło wywołane tarciem, oporem elektrycznym, zmianami ciśnienia i innymi czynnikami fizycznymi. Można zobrazować gorące i zimne obszary elementów pojazdu i łatwo zidentyfikować zarówno prawidłowo funkcjonujące, jak i uszkodzone komponenty, dzięki czemu diagnozę i naprawę można wykonać o wiele szybciej i skuteczniej.

ZOBACZ. ZDIAGNOZUJ. NAPRAW.

Diagnozowanie pojazdów stało się dużo szybsze i dokładniejsze. Termowizyjna Kamera Diagnostyczna jest w pełni wyposażona w bazę danych zawierającą gotowe przykłady i testy z przewodnikiem i obrazy referencyjne, które pomagają w interpretacji wyników. Dzięki możliwości wykonywania i zapisywania własnych zdjęć można w prosty sposób tworzyć własne bazy danych a także przedstawić klientowi przekonujące uzasadnienie wykonanej naprawy.

Skontaktuj się z dystrybutorem SUN, lub odwiedź naszą stronę www.sun-workshopsolutions.com, aby dowiedzieć się więcej.

Jako wiodący globalny dostawca części samochodowych, ZF oferuje jeden z najbardziej wszechstronnych pakietów technologii bezpieczeństwa na rynku. Obejmuje on: czujniki, układy hamulcowe, kierownicze i napędowe, poduszki powietrzne i elektroniczne jednostki sterujące. Jako właściciel marki TRW, ZF Aftermarket z dumą przyznaje, że specyfikacja tarcz hamulcowych dedykowanych dla pojazdów użytkowych przewyższa normy ECE R90. Poniższy artykuł zawiera cenne wskazówki dotyczące profesjonalnej wymiany tarcz hamulcowych.

Tarcze hamulcowe podlegają bardzo dużym obciążeniom mechanicznym i termicznym. Ze względu na fakt, że tarcze hamulcowe należą do najbardziej krytycznych komponentów pojazdu pod względem bezpieczeństwa, eksperci ZF Aftermarket zalecają, aby montażem podzespołów zajmowali się tylko wyszkoleni i uprawnieni do tego mechanicy. Istotne jest również postępowanie zgodnie wytycznymi instrukcji danego producenta dot. naprawy pojazdu.

Wymiana tarczy hamulcowej po osiągnięciu granicy zużycia

Kiedy tarcza hamulcowa osiągnie granicę zużycia, tj. minimalną grubość określoną przez producenta, musi zostać wymieniona. Przed zdjęciem tarczy hamulcowej należy ją porównać z nową. Oprócz prawidłowego numeru części, należy upewnić się, że dysponujemy wszystkimi elementami potrzebnymi do montażu tarczy hamulcowej do piasty koła, tj. nowymi śrubami, klinami i smarami, a także odpowiednimi narzędziami potrzebnymi do prawidłowej wymiany.

Zdjecie 1 Zachowaj rozwage podczas wymiany tarcz hamulcowych informacja prasowa ZF

Pojazd musi zostać bezpiecznie podniesiony, a koło zdjęte – po odłączeniu układu ABS, wskaźnika zużycia klocków hamulcowych i wyjęciu siłownika hamulcowego, tłoczki hamulca muszą zostać nastawione mechanicznie. Aby to zrobić, należy zdjąć zaślepkę i przekręcić znajdujący się pod nią adapter w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Tłoczki odsłonią wtedy we wnętrzu klocek hamulcowy. "Moment rozruchowy" sprzęgła przeciążeniowego w regulatorze spowoduje dźwięk "kliknięcia". Teraz można wyjąć zawleczkę, sworzeń zabezpieczający i sprężyny montażowe wraz z klockami hamulcowymi. Po wykręceniu śrub mocujących jarzmo zacisku hamulca, może on zostać całkowicie wyjęty.

Demontaż piasty koła z tarczami hamulcowymi

Uwaga: Poniższy proces może przebiegać inaczej w zależności od układu hamulcowego i producenta pojazdu.

Aby zdjąć piastę i dołączoną do niej tarczę hamulcową, najpierw należy ściągnąć osłonę nakrętki osi oraz samą nakrętkę. Zdjętą piastę i tarczę hamulcową należy umieścić na stabilnej powierzchni roboczej. Pierścień ABS możne zostać teraz wyjęty, a wszystkie śruby łączące między piastą oraz tarczą hamulcową poluzować i wykręcić. Tarczę hamulcową można zdemontować z piasty przy pomocy prasy hydraulicznej. Przed zamontowaniem nowej tarczy hamulcowej powierzchnie stykowe na piaście należy dokładnie oczyścić – powinny również być wolne od korozji. Należy użyć nowego zestawu śrub, do przykręcenia nowej tarczy hamulcowej do piasty.

Zdjecie 2 Zachowaj rozwage podczas wymiany tarcz hamulcowych informacja prasowa ZF

Nigdy nie wykorzystuj ponownie używanych klocków hamulcowych

W następnym etapie nowy pierścień ABS jest montowany na piastę koła. Piastę można ponownie przymocować do osi i zabezpieczyć nakrętką.

Należy dokręcić nakrętkę osi do określonym momentem i założyć osłonę. Przed ponownym zamontowaniem zacisku hamulca koniecznie jest wyczyszczenie tarczy hamulcowej za pomocą specjalnie opracowanego środka czyszczącego TRW. Kolejnym krokiem jest montaż nowych klocków hamulcowych TRW bezpośrednio do zacisku hamulca po wcześniejszym zamontowaniu sprężyn pozycjonujących.

Śruby mocujące należy dokręcić momentem obrotowym określonym przez producenta pojazdu. Nigdy nie modyfikuj klocków hamulcowych na tym etapie. Szlifowanie lub zamontowanie odwrotnie może spowodować mechaniczne lub termiczne przeciążenie, a tym samym zwiększyć zużycie. Może to spowodować niepożądane szumy lub przywieranie prowadnic zacisku hamulca i tym samym zmniejszenie skuteczności hamowania. Dlatego w żadnym wypadku nie wolno wprowadzać zmian w układzie hamulcowym!

Teraz można zamontować siłownik hamulcowy i podłączyć przewody.

Zdjecie 3 Zachowaj rozwage podczas wymiany tarcz hamulcowych informacja prasowa ZF

Końcowa regulacja jest szczególnie ważna dla zapewnienia długotrwałego i niezawodnego funkcjonowania. Należy przeprowadzić proces regulacji zgodnie ze specyfikacją producenta pojazdu:

  • Obrócić regulator zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż klocki dotkną tarczy hamulcowej. Nie należy przekręcać regulatora zbyt daleko!
  • Następnie cofnąć regulator o 3-4 kliknięcia.

Po zaciśnięciu i zwolnieniu hamulca, musi być możliwe ręczne obrócenie piasty koła. Następnie pozostaje zamontować koło, wyśrodkować i zabezpieczyć je dokręcając momentem obrotowym określonym przez producenta. Na końcu wymiany tarczy hamulcowej szczególnie ważne jest przetestowanie części na stanowisku do badań hamulców i wykonanie jazdy próbnej.

Oryginalne części dla większego bezpieczeństwa

Używanie oryginalnych części, opracowanych i wyprodukowanych przez ekspertów ma pierwszorzędne znaczenie dla bezpieczeństwa pojazdów.  ZF Aftermarket przyczynia się do tego dzięki szerokiemu asortymentowi produktów TRW "Corner Module" w zakresie układu kierowniczego, hamulcowego i elementów zawieszenia.

AS PL na Automechanika Frankfurt 2018

Najlepiej sprzedające się alternatory i rozruszniki na rynku niemieckim będzie można zobaczyć na stoisku AS-PL - hala nr 3.0, stoisko F64 (Hala Parts & Components).

Tradycją firmy jest to, że nieprzerwanie od 2004 roku bierze udział w targach Automechanika we Frankfurcie. w tym roku na stoisku będzie można zobaczyć bestsellery w sprzedaży na rynku niemieckim, takie jak alternator A0122PR czy A0457PR, rozrusznik S0079 czy S0230 oraz inne.

Dodatkową atrakcją – niespodzianką - na stoisku firmy, będzie prezentacja nowego ekspozytora tj. ruchomego przekroju modelu alternatora A0239. Każdy zainteresowany będzie mógł zobaczyć, w jaki sposób pracuje produkt i jakie części są odpowiedzialne za jego działanie.

Targi Automechanika we Frankfurcie są dla naszej firmy niezmiernie ważnym i prestiżowym wydarzeniem. Najważniejsi gracze z branży oraz liczący się światowi producenci prezentują tutaj swoją najnowszą ofertę, dlatego również i nam bardzo zależy aby zaprezentować firmę z jak najlepszej strony – mówi Robert Snider, Kierownik Działu Marketingu i PR w AS-PL Sp. z o.o. – Dla odwiedzających przygotowaliśmy kilka niespodzianek. Serdecznie zapraszamy na nasze nowe stoisko, które po raz pierwszy będzie miało formę piętrową – dodaje Robert Snider.

W tym roku odbędzie się jubileuszowa 25 edycja targów. Towarzyszyć im będzie wystawa REIFEN (opony) oraz Classic Cars. To najważniejsza impreza targowa w branży aftermarket w Europie oraz na świecie. W poprzedniej edycji wzięło udział 4843 wystawców, których stoiska odwiedziło prawie 133 tys. odwiedzających ze 170 krajów.

Więcej informacji na stronie AS-PL (https://as-pl.com/other/front/news).

 

grafika aktualizacja truc 45

Z przyjemnością informujemy o aktualizacji TRUCK 45, obejmującej szereg dodatkowych funkcji diagnostycznych oraz poszerzenie bazy danych z zakresu pojazdów ciężarowych.

Najnowsze funkcje diagnostyczne, zawarte w aktualizacji oprogramowania IDC5 TRUCK 45, umożliwiają diagnostykę ogromnej ilości pojazdów należących do najpopularniejszych marek na światowym rynku motoryzacyjnym. Dzięki programistom firmy TEXA, wszyscy mechanicy zajmujący się pojazdami użytkowymi, dostawczymi i autobusami mają możliwość korzystania z najnowocześniejszych i stale aktualizowanych przyrządów diagnostycznych, co umożliwia im sprawną obsługę zdecydowanej większości pojazdów poruszających się po naszych drogach.

Aktualizacja TRUCK 45 zawiera nowe, bardzo przydatne Schematy Elektryczne oraz KARTY DASHBOARD.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym opisem nowości w aktualizacji TRUCK v45:

https://www.texapoland.pl/news/wersje-oprogramowan/2018-07-30/aktualizacja-oprogramowania-idc5-truck-45





Aktualności







SiteLock