Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

News

30 logo 30 ALE socialSpółka Japanparts z siedzibą w Weronie wraz ze swoimi klientami świętuje 30-lecie swojej działalności – to ważny cel dla firmy, która w tym okresie odnotowała ogromny wzrost zarówno we Włoszech, jak i za granicą. Założona w roku 1988 jako firma rodzinna, specjalizuje się w częściach zamiennych do pojazdów azjatyckich, europejskich oraz amerykańskich, funkcjonując pod brandami Japanparts, Ashika i Japko. Obecnie wszystkie trzy marki oferują na rynku w sumie około 30 000 pozycji katalogowych.

Gama produktów sprzedawanych przez Japanparts obejmuje 140 różnych rodzin artykułów, które z kolei mieszczą w sobie wszystkie typy części zamiennych, od silnika po hamulce, od sprzęgieł po części elektryczne i zawieszenie. Nieustanny rozwój rynku samochodowego, wywołany dokonaniami Dalekiego Wschodu, bardzo szybko wyprowadził przedsiębiorstwo na czołówkę sektora części zamiennych automotive.

W latach 2015 - 2017 firma Japanparts odnotowała wyraźny, dwucyfrowy wzrost, zarówno pod względem sprzedaży na rynek włoski, jak i eksportu, co można zaobserwować na przykładzie ilości zrealizowanych zamówień, które wzrosły o 75% w ciągu ostatnich pięciu lat.

Japanparts Group obecnie finalizuje ważną operację optymalizującą zasięg firmy: zainwestowała w rozbudowę magazynu siedziby głównej, by uzyskać łącznie powierzchnię magazynową rzędu 53 000 metrów kwadratowych, co pozwoli jej ugruntować swoją pozycję i poszerzyć gamę europejską, zapewniając szybkość obsługi i gwarancję dostaw poprzez zwiększenie zapasów magazynowych, które już dziś oscylują w okolicach 6 miesięcy sprzedaży. Inauguracja przewidywana jest w pierwszym trymestrze roku 2019.

To ambitny plan strategiczny ukierunkowany na wzmocnienie pozycji firmy w sektorze części zamiennych dla pojazdów azjatyckich i amerykańskich, który przewiduje jednak również wdrożenie aplikacji dla pojazdów europejskich, co pozwoli firmie stać się globalnym punktem odniesienia.

Duże znaczenie miało wprowadzenie do katalogu tłumików, które w bardzo krótkim czasie stały się kluczowym produktem, zaspokajając popyt ze strony właścicieli pojazdów azjatyckich i europejskich, a ruch ten zaowocował rezultatami znacznie przekraczającymi oczekiwania.

Jeżeli chodzi o pompy wodne, w tym roku firma poszerzyła już asortment przeznaczony dla pojazdów europejskich. Na przyszły rok w kontekście pojazdów europejskich przewidywane jest natomiast poszerzenie gamy klocków, tarcz, bębnów i szczęk hamulcowych. Ale to nie wszystko – grupa rozwija swoje kompetencje poprzez poszerzenie swojej działalności w myśl nowej strategii o “Yes we Have”, o wprowadzając do swojego asortymentu nowe technologie, takie jak czujniki ABS i zawory EGR, by zaoferować kompleksowy zakres dostaw.

09.Japanparts Group Headquarter

Spółka Japanparts jako jedna z pierwszych opracowała profesjonalny katalog z wolnym dostępem w internecie na platformie Tec Doc, z którą nieustannie współpracuje zapewniając sobie korzystne miejsce i bieżącą aktualizację danych. Katalog web, obecny na trzech stronach internetowych, dzięki dużej ilości zdjęć, wymiarów i danych technicznych ułatwia wyszukiwanie i przyspiesza proces prawidłowego określania części zamiennych, oszczędzając cenny czas operatorów. Do kategorii wyszukiwania według pojazdu dołączono wyszukiwanie według podwozia i numeru rejestracyjnego (zastrzeżone wyłącznie dla dystrybutorów będących partnerami Japanparts Group). Systemy te wprowadzono, by stworzyć dystrybutorom możliwość weryfikowania dostępności pojedynczej części w czasie rzeczywistym i składania zamówień bezpośrednio ze swojej zakładki chronionej hasłem. Operacja ta w znaczący sposób przyczyniła się do wzrostu sprzedaży, osiągając pułap niemal 70% globalnych obrotów.

Alessandro Piazza, General Manager w Japanparts Group, zapytany o źródło dynamicznego rozwoju firmy odpowiada: “Siłą Japanparts jest od zawsze elastyczność, szybkie dostosowywanie się do potrzeb dynamicznego i szybkiego rynku światowego, rosnące stany magazynowe, umiarkowane koszty i kompleksowa dostawa. Doskonalenie tego stanu rzeczy to główny cel, jaki wyznaczamy sobie na przyszłość”.Beznazwy 1

DENSO wprowadziło do oferty 5 nowych czujników ciśnienia absolutnego (MAP) jakości OE.

Nowe czujniki MAP DENSO mają 117 dodatkowych zastosowań w 20 milionach pojazdów i zastępują 7 numerów części OE. Informacje o nich są już dostępne w e-katalogu DENSO, a w katalogu TecDoc pojawią się w drugiej połowie sierpnia 2018. Nowe czujniki DENSO mają zastosowanie głównie w pojazdach marek Toyota, Citroen, Peugeot i Ford. W poniższej tabeli znajdują się przykładowe zastosowania:

Nowe czujniki MAP DENSO zastosowania

Czujnik MAP mierzy ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym, aby zapewnić dokładną regulację składu mieszanki powietrza i paliwa. Charakterystyka czujników MAP DENSO:

  • Kompaktowy, przystosowany do masowej produkcji czujnik próżniowy z półprzewodnikiem piezoelektrycznym. Ciśnienie jest wykrywane dzięki warstwie krzemu, którą pokryty jest chip: piezoelement wytwarza napięcie po jego odkształceniu.
  • Niezwykle prosta budowa wykorzystująca metodę bezpośredniego montażu chipów. Piezoelement i obwód są montowane bezpośrednio w obudowie z polisiarczku fenylenu (PPS-G40), w celu zmniejszenia liczby komponentów do najmniejszej możliwej ilości.
  • Chip wykorzystuje zastrzeżoną technologię redukcji szumów DENSO. Układ redukcji szumów nie wymaga żadnych dodatkowych komponentów.
  • Przyłącze elektryczne bez lutowania (mikropołączenia drutowe). Mikropołączenia drutowe pomiędzy urządzeniami i terminalami zapewniają większą niezawodność i nie wymagają lutowania (i użycia ołowiu).

DENSO opracowało specjalną strukturę powierzchni absorbującej uderzenia, aby czujnik mógł poprawnie funkcjonować w surowych warunkach panujących w kolektorze dolotowym. Dwuwarstwowa powierzchnia wykonana jest z żelu i gumy, co umożliwia stosowanie czujnika w trudnych warunkach panujących w kolektorze dolotowym.

Czujnik MAP DENSO

Systemy sterowania silnikiem (EMS) DENSO

Wszystkie części DENSO oferowane w ramach programu systemów sterowania silnikiem (EMS) – sondy lambda, cewki zapłonowe, masowe przepływomierze powietrza (MAF), pompy paliwa, zawory układu recyrkulacji spalin (EGR), czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT) i czujniki ciśnienia absolutnego (MAP) – wykorzystują oryginalne technologie DENSO, które gwarantują idealne dopasowanie podczas montażu oraz niezawodność i wysoką wydajność na drodze.

Dlaczego warto wybrać części EMS DENSO? Jako jeden z wiodących producentów oryginalnych części oraz systemów samochodowych na świecie, DENSO rozumie nowoczesne sterowanie silnikiem lepiej niż ktokolwiek inny. Firma opracowała na przykład pierwszy na świecie zawór układu recyrkulacji spalin (EGR), który jest połączony z zaworem przepustnicy wlotu powietrza. Ten o połowę mniejszy od standardowych modeli zawór EGR pomaga obniżyć emisje pochodzące z silników Diesla. DENSO wprowadziło na rynek pierwsze na świecie masowe przepływomierze powietrza (MAF) umieszczane w przewodzie dolotowym powietrza, co pozwoliło zmniejszyć ich rozmiar oraz wagę i ułatwiło montaż. DENSO opracowało też pierwsze sondy lambda, które zbierają informacje zarówno o tym, czy mieszanka paliwowo-powietrzna jest zbyt uboga czy bogata, jak i o tym, jaka ilość paliwa powinna zostać dostarczona. To bezkonkurencyjne doświadczenie sprawia, że części EMS DENSO są fabrycznie montowane przez czołowych producentów samochodów na całym świecie.

Więcej informacji o częściach do systemów sterowania silnikiem (EMS) DENSO można znaleźć na stronie www.denso-am.pl, w katalogu TecDoc lub u przedstawiciela DENSO.

5Linia kosmetyków samochodowych #OhMyCar dedykowana jest wszystkim posiadaczom samochodów. Jest idealnym rozwiązaniem dla amatorów-entuzjastów, którzy chcą zadbać o swój pojazd. Na #OhMyCar składa się sześć produktów. Producent postawił przede wszystkim na skuteczność i wydajność oraz łatwość aplikacji, ale – co również bardzo ważne – także na bezpieczeństwo. Zarówno dla aut, jak i użytkowników.

Dla marki #OhMyCar został specjalnie stworzony brand hero. To pin-upowa dziewczyna o niebieskich włosach, która nie boi się żadnej pracy. Uwielbia motoryzację i sama ma wyjątkowe auto – Forda Mustanga z 1967 roku – o które uwielbia dbać. Ale #Ohma dba nie tylko o swoje auto. Jest prawdziwą ekspertką w dziedzinie detailingu i chętnie pomaga w pielęgnacji samochodów innym. Chce im pomóc odnaleźć frajdę w dbaniu o samochody.

Produkty, dostępne w ramach linii #OhMyCar: 

#OhMyShampoo – mocno skoncentrowany szampon o znakomitych właściwościach pieniących. Skutecznie usuwa nawet stary brud. Jest bezpieczny dla wcześniej nałożonych wosków i sealantów.

#OhMyWheelCleaner – innowacyjna formuła płynu do felg o neutralnym PH i świetnych właściwościach czyszczących. Doskonale sprawdza się przy domywaniu ciężkich zabrudzeń. Nie zawiera szkodliwych kwasów, jak większość tego typu produktów.

#OhMyGlassCleaner – płyn do mycia szyb, lusterek i innych powierzchni szklanych wewnątrz oraz na zewnątrz pojazdu. Usuwa ślady po owadach czy tłuste plamy, nie pozostawiając przy tym smug ani zacieków. Bezpieczny dla przyciemnionych szyb, nie narusza niewidzialnych wycieraczek.

#OhMyDetailer – szybki wosk w sprayu, nadaje lakierowi połysku i śliskości, wydobywając głębię koloru. Usuwa kurz, odciski palców oraz ślady po twardej wodzie. Wydłuża trwałość wcześniej nałożonych wosków.

#OhMyInteriorCleaner – uniwersalny środek do czyszczenia wszelkich elementów we wnętrzu pojazdu, jak np.: tworzywa sztuczne, elementy drewniane, a nawet tapicerka czy alcantara.

#OhMyDressing – produkt do pielęgnacji i zabezpieczenia elementów plastikowych oraz gumowych we wnętrzu auta. Przywraca powierzchniom naturalny wygląd, wydobywając głębię koloru
i zapewniając dodatkową ochronę przed zabrudzeniami, szarzeniem oraz pękaniem.

2W miniony weekend (23-24.06.2018) oczy motoryzacyjnego świata zwrócone były na katowickie targi ProfiAuto Show 2018. Ponad 140 wystawców można było oglądać na powierzchni 20 tys. metrów kwadratowych na terenie Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach.
Na jubileuszowej, piętnastej edycji targów ProfiAuto Show nie mogło zabraknąć stoiska AS-PL.
Podsumowując całe przedsięwzięcie, możemy z czystym sumieniem przyznać, że targi organizowane przez ProfiAuto okazały się dla nas ogromnym sukcesem. Zainteresowanie naszym stoiskiem było bardzo duże, ponadto usłyszeliśmy wiele pochwał oraz ciepłych słów od uczestników targów, jak
i partnerów biznesowych zarówno pod adresem jakości przygotowania naszego stoiska, jak i rozwoju naszej firmy na przełomie ostatnich kilku lat. – mówi Robert Snider, Kierownik Działu Marketingu i PR w AS-PL.
Dodatkową atrakcją – niespodzianką, była prezentacja naszego ruchomego przekroju modelu alternatora A239. Każdy zainteresowany mógł zobaczyć, w jaki sposób pracuje nasz alternator i jakie części są odpowiedzialne za jego działanie - dodaje Robert Snider.
Podczas targów swoją premierę miał folder wizerunkowy zawierający najważniejsze informacje o firmie. Odbywał się także konkurs pt. „Kreatywne Selfie”, który angażował fanów portali społecznościowych.
Organizatorzy zaplanowali masę atrakcji m.in. prezentację samochodów ekskluzywnych, symulatory jazdy, pokazy driftu, stoisko TVN Turbo czy koncert zespołu Kaliber 44.
Kolejnym dużym wydarzeniem, gdzie będzie można odwiedzić stoisko AS-PL będą targi MIMS Automechanika w Moskwie i Automechanika we Frankfurcie.

Filtry kabinowe DENSO

Według nowych badań Emission Analytics, podczas krótkich podróży samochodem kierowcy i pasażerowie są narażeni na podwyższoną emisję szkodliwych związków, w tym tlenków azotu.

Najnowsze badania przeprowadzone przez Emission Analytics pokazują, że podczas krótkich podróży samochodem system kontroli zanieczyszczeń nie jest w stanie osiągnąć pełnej sprawności. Zanim silnik się rozgrzeje – w ciągu pierwszych pięciu minut jego pracy – poziom emisji tlenków azotu (NOx) w silnikach wysokoprężnych jest wyższy o 32%, a w silnikach benzynowych o 422%, w porównaniu do emisji przy rozgrzanym silniku [1].

Kierowcy i pasażerowie pojazdów również są narażeni na te podwyższone emisje, zwłaszcza jeśli filtr kabinowy jest zatkany i brudny – krótka przejażdżka autem do pobliskiego sklepu okazuje się więc o wiele bardziej szkodliwa dla zdrowia, niż mogłoby się wydawać.

Filtr kabinowy pomaga poprawić jakość powietrza, odfiltrowując szkodliwe cząsteczki znajdujące się w spalinach, dymie papierosowym i oparach paliwa przed ich przedostaniem się do wnętrza pojazdu – jak również zapobiega przedostawaniu się do układu klimatyzacji liści i innych zanieczyszczeń. Bez filtra kabinowego powietrze wewnątrz samochodu może być nawet osiem razy bardziej zanieczyszczone niż na zewnątrz, zwłaszcza podczas pierwszych kilku minut po uruchomieniu silnika.

Filtry kabinowe DENSO należą do najbardziej efektywnych na rynku. w ich konstrukcji wykorzystano wysokiej jakości włókninę wzmocnioną dodatkową warstwą węgla aktywnego, który wchłania skraplane na jego powierzchni substancje gazowe i eliminuje nieprzyjemne i szkodliwe opary czy zapachy. Filtr kabinowy z węglem aktywnym jest niezwykle skuteczny – blokuje cząsteczki o średnicy nawet 1000 razy mniejszej niż ludzki włos i jest w stanie usunąć z powietrza o 25% więcej szkodliwych zanieczyszczeń niż standardowe filtry kabinowe, które nie posiadają warstwy węgla aktywnego.

Nie tylko rodzaj filtra kabinowego jest jednak istotny - równie ważny jest jego stan. Starsze filtry, które są zatkane lub zabrudzone, mogą być pokryte pleśnią i zawierać bakterie, które powodują alergie i dyskomfort u pasażerów. Oprócz niewystraczającej filtracji powietrza, zablokowany filtr może również utrudnić odparowywanie szyb, ponieważ cząstki dłużej utrzymują się w powietrzu, a przepływ powietrza z wylotów wentylatora będzie mniejszy. Gorszy jakościowo filtr kabinowy stwarza również ryzyko uszkodzenia układu klimatyzacji pojazdu.

Praca, jaką wykonuje filtr kabinowy, jest imponująca. Jeśli założymy, że średni roczny przebieg pojazdu to 15.000 km, to przy prędkości 60 km/h całkowity czas pracy filtra kabinowego wyniesie 250 godzin. Średni przepływ powietrza przez filtr kabinowy to około 300 m3/h, co oznacza, że w ciągu roku przefiltruje on 75.000 m3 powietrza! Dlatego, aby filtr działał optymalnie, DENSO zaleca jego wymianę co najmniej raz w roku lub po przejechaniu 10000-15000 km.

Więcej informacji na temat filtrów kabinowych DENSO można znaleźć w e-katalogu na stronie www.denso-am.pl, w katalogu TecDoc lub u przedstawiciela DENSO.

[1] Emission Analytics research, May 2018 (https://www.emissionsanalytics.com/news/can-driving-styles-prove-the-smarter-route-to-better-fuel-economy-and-emissions-lr5c2)





Aktualności









Ciekawe linki



SiteLock