Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



News

Z przyjemnością informujemy, że w związku z dużym zainteresowaniem Promocją Złomowania Dowolnego Testera, TEXA postanowiła przedłużyć akcję promocyjną do 31.03.2019 roku.

Wyjątkowa akcja złomowania urządzeń starej generacji dowolnego producenta daje możliwość każdemu warsztatowi zakupu najbardziej innowacyjnych rozwiązań diagnostycznych Texa dla środowiska samochodów osobowych i uzyskania bardzo wysokich rabatów, pod warunkiem zezłomowania starego urządzenia, niezależnie od tego czy nadal działa czy jest uszkodzony.

Niebagatelne oszczędności sięgające 2.000 zł już na etapie zakupu nowego sprzętu to nie wszystkie korzyści z przystąpienia do akcji.

Nieograniczona licencja na oprogramowanie, niewygasająca Autodata dostarczana na wyposażeniu urządzenia czy możliwość poszerzania oprogramowania o kolejne środowiska to tylko niektóre korzyści. Wchodząc do świata diagnostyki TEXA warsztaty uzyskują także możliwość korzystania z profesjonalnej pomocy Call Center w zakresie użytkowania sprzętu oraz problemów diagnostycznych napotkanych w czasie napraw pojazdów.

Promocja jest ograniczona czasowo. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z niej poprzez autoryzowaną sieć dystrybucji TEXA.

*W ramach dalszych informacji prosimy o kontakt z dystrybutorami lub z Call Center TEXA tel. 32. 364 18 80

promocja złomowanie baner duży 11.01.2019

eching 1 bFirma MAHLE, znany producent części do silników i klimatyzacji, poinformował, że przejmuje przedsiębiorstwo ZG-Zahnräder und Getriebe GmbH, mieszczące się w Eching, niedaleko Monachium. Dzięki przejęciu specjalisty od przekładni, MAHLE rozszerza swoje kompetencje w dziedzinie kompletnych układów napędowych, włączając w to skrzynki biegów. Ten strategiczny krok wynika z trendu stosowania w pojazdach elektrycznych zintegrowanych napędów. Przejęcie pozwoli firmie MAHLE wykorzystać dodatkowe kompetencje rozwojowe w tej dziedzinie, dzięki czemu będzie można oferować klientom zintegrowane rozwiązania systemowe dla układu napędowego pochodzące z jednego źródła. Zintegrowane układy napędowe mają istotne zalety w stosunku do stosowania pojedynczych zespołów, takich jak silnik, skrzynka biegów lub elektronika mocy. Ich elementy są bowiem idealnie dopasowane do siebie, a konstrukcja może być bardziej kompaktowa i można je bardziej elastycznie stosować w różnych typach pojazdów. Szczegóły umowy i cena zakupu nie zostały ujawnione. Firma ZG-Zahnräder und Getriebe GmbH została założona w 2008 roku jako spółka wydzielona z Uniwersytetu Technicznego w Monachium i zatrudnia około 40 pracowników. Firma specjalizuje się w projektowaniu i produkcji innowacyjnych przekładni, przeznaczonych szczególnie do napędów elektrycznych i hybrydowych.

(oprac. redakcja „Serwisu Motoryzacyjnego”)

W dniach 15-17 maja 2019 r. w Centrum EXPO XXI Warszawa odbędzie się 26. edycja Międzynarodowych Targów STACJA PALIW organizowanych przez Polską Izbę Paliw Płynnych. To wiodące wydarzenie w Europie  i najważniejsze tego typu spotkanie branży paliwowej w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców.

Podczas Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2019 prezentowane są aktualne światowe trendy w dziedzinie technologii, produktów i usług oraz rozwiązań biznesowych dla sektora paliwowego oraz branż pokrewnych. Oferta firm jest bardzo szeroka i zróżnicowana, a w szczególności obejmuje: projektowanie, budowę i modernizację stacji paliw; wyposażenie sklepu, paliwa tradycyjne i alternatywne, transport, franczyzę paliwową oraz gastronomiczną. Ważną częścią wydarzenia jest Miasteczko Myjni - jest to największa tego typu ekspozycja nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

Istotnym punktem części merytorycznej Targów jest Konferencja poświęcona aktualnej sytuacji na rynku paliw, podczas której będzie można spotkać i wysłuchać przedstawicieli administracji rządowej, ekspertów i praktyków rynku. STACJA PALIW to również strefa networkingowa, specjalistyczne szkolenia oraz dodatkowe atrakcje.

Więcej informacji na www.targi.paliwa.pl

Pragniemy poinformować i zaprosić mechaników diagnostów na szkolenia w ramach programu TEXAEDU.

Nawet najlepsze urządzenia diagnostyczne są wykorzystywane w takim stopniu, na jaki pozwala wiedza i doświadczenie mechanika diagnosty. Ich wydajność można podnieść poprzez udział w profesjonalnych programach szkolących i doszkalających specjalistów diagnostów.

Pierwszy w tym roku cykl szkoleniowy TEXAEDU odbędzie się w dniach od 20.02.2019 do 01.03.2019. Szkolenia adresowane są przede wszystkim do diagnostów i mechaników samochodowych obsługujących pojazdy osobowe, ciężarowe i maszyny rolnicze. Program szkoleń obejmuje zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną wykonywaną w oparciu o urządzenia Texa.

Prezentowany poniżej program kursów obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne umożliwiające zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu:

 texaedu luty

TEXAEDU oferuje następujące moduły szkoleniowe:

D1A - Techniki procedur diagnostycznych maszyn rolniczych – obejmuje podstawy diagnostyki
i autodiagnostyki systemów sterowanych elektroniczne w pojazdach rolniczych. Dostarcza szereg informacji z zakresu sterowania silnika, skrzyni biegów, podnośników, problematyki sieci CAN. Przedstawia sposoby kalibracji i regulacji skrzyń biegów, podnośników itp. Ćwiczenia praktyczne obejmują diagnostykę manualną oraz diagnostykę szeregową, wykonywaną na pojazdach marek: NEW HOLLAND i/lub JOHN DEERE.

Szczegółowy opis szkolenia D1A:

http://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/d1a--techniki-procedur-diagnostycznych-maszyn-rolniczych

ADASKalibracja kamer i radarów - uczestnik zapoznaje się m.in. z obecnie stosowanymi systemami wsparcia kierowcy oraz elementami wchodzącymi w ich skład. Poznaje procedury kalibracji oraz niezbędne oprzyrządowanie. Cześć praktyczna obejmuje przeprowadzenie diagnostyki i kalibracji radarów ACC na przykładzie VW oraz Mazda.

Szczegółowy opis szkolenia ADAS:

https://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/program-szkolenia-adas

D1TTechniki procedur diagnostycznych samochodów ciężarowych - uczestnik pozna podstawowe systemy elektroniczne oraz obsługowe występujące w pojazdach ciężarowych oraz podstawy ich naprawy. Zaznajamia się z zasadami korzystania ze schematów elektrycznych i biuletynów technicznych
z oprogramowani IDC5. Podczas części praktycznej pozna podstawową charakterystykę diagnostyki m.in. EDC, PLD, Common Rail, ABS i EBS, systemów zawieszenia, skrzyń biegów itd.

Szczegółowy opis szkolenia D1T:

http://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/d1t--techniki-i-procedury-diagnostyki-samochodow-ciezarowych

D3T – Procedury kalibracji i regulacji w pojazdach ciężarowych - po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafić m.in. interpretować wyniki testów diagnostycznych w silnikach Iveco Cursor oraz Tector; pozna procedurę regulacji elektronicznych po wymianie komponentów tarkich jak wtryskiwacze, pompa paliwa, elektroniczny osuszacz. Przeprowadzona zostanie interpretacja: klasyfikacji wtryskiwaczy, resetowania filtra osuszacza w Volvo, wymiana APM w Renault i inne.

Szczegółowy opis szkolenia D3T:

https://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/d3t--procedury-kalibracji-i-regulacji-w-pojazdach-ciezarowych

P5C – Podstawy diagnostyki samochodów osobowych – obejmują zakres procedur autodiagnostyki oraz zasad działania sterowników elektronicznych i norm kontroli emisji spalin w samochodach osobowych. Omawiają praktyczne przykłady wykorzystania oprogramowania IDC5 CAR (strony Błędy, Stany, Parametry, Aktywacje, Regulacje i Schematy Elektryczne) dotyczące Toyoty Yaris, Fiata Pandy i Fiata Cromy.

Szczegółowy opis szkolenia P5C:

https://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/p5c--idc5-car-podstawy-diagnostyki-samochodow-osobowych

G20 – Zaawansowane ustawienia układów hamulcowych w naczepach i przyczepach – omawia zasady funkcjonowania i strukturę takich układów jak EBS WABCO, EBS KNORR-Bremse i EBS HALDEX stosowanych w naczepach, a także z metody ich napraw. Omawia strukturę systemu EBS, elektroniczny korektor siły hamowania, modulator EBS, zawór przekaźnikowy EBS i ABS, itd. Cześć praktyczna obejmuje regulacje
z zastosowaniem narzędzi diagnostycznych: przeniesienie konfiguracji, parametryzacja jednostki sterującej itp.

Szczegółowy opis szkolenia G20:

http://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/d1a--techniki-procedur-diagnostycznych-maszyn-rolniczych

G21 - Systemy selektywnej redukcji katalitycznej SCR/ ADBLUE™ - obejmuje wiedzę na temat różnych typów układów obecnych na rynku oraz udziela wskazówek przeprowadzania ich diagnostyki. Zapoznaje
z systemami oczyszczania spalin, podstawami funkcjonowania katalizatora SCR. Zajęcia praktyczne obejmują przeprowadzenie diagnostyki układu AdBlue, szczegółowe omówienie testów oraz ustawień niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania systemu AdBlue.

Szczegółowy opis szkolenia G21:

http://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/g21--systemy-selektywnej-redukcji-katalitycznej-scr---adblue-

Szkolenia odbywają się w niewielkich grupach, a uczestnictwo w nich możliwe jest jedynie po wcześniejszym zgłoszeniu.  

Zgłoszenia na szkolenie można dokonać:

wypełniając zgłoszenie na stronie internetowej pod adresem:

http://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/szkolenia-w-trakcie-wdrozenia

wysyłając mail na adres:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

kontaktując się telefonicznie pod nr: 32 364 18 80

Serdecznie zapraszamy.  Liczba miejsc ograniczona.

W Stanach Zjednoczonych jest już standardem, od 1 lipca 2019 roku będzie obowiązkowy w Europie: sztuczny odgłos jazdy emitowany z głośników w samochodach elektrycznych i hybrydowych. Wszystkie nowe tego typu pojazdy będą musiały być wyposażone w akustyczny system ostrzegania o pojeździe, tak zwany system AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System). Generator dźwięku i wodoodporne głośniki zewnętrzne będą wysyłać dźwięk przy prędkości jazdy do 20 km/h i podczas cofania. Przy wyższych prędkościach hałas od opon jest na tyle duży, że zwraca uwagę bez sztucznego sygnału ostrzegawczego. Wymagania dotyczące AVAS są dość szerokie. Ważne jest, aby piesi i rowerzyści mogli rozpoznać poruszający się samochód napędzany elektrycznie na wczesnym etapie. "Odgłos musi wywoływać asocjację z "hałasem pojazdu", więc nie może brzmieć jak kosiarka czy ekspres do kawy" - mówi profesor Hugo Fastl z Katedry Komunikacji Człowiek-Maszyna Politechniki w Monachium. Przy tworzeniu takiego dźwięku jest kilka czynników, które należy uwzględnić. "Najpierw mamy hałas w tle, do którego przypisujemy wysokość tonów" - mówi profesor Fastl. "Bardzo niskie częstotliwości są trudne do emisji, więc głośniki w samochodzie muszą być bardzo duże." Jeśli częstotliwości są zbyt wysokie, to starsi ludzie mogą ich nie usłyszeć. Po wysokości tonów będzie można rozpoznać, jak szybko porusza się samochód. Jeśli samochód przyspiesza, ton staje się wyższy: jeśli hamuje, system obniży ton. Inni użytkownicy drogi mogą w ten sposób wyciągać wnioski dotyczące zachowania kierowcy, nawet jeśli nie widzą samochodu. Ważna jest także barwa. Dźwięki powinny być pełne i soczyste. Ponadto pojazdy różnych marek muszą się od siebie różnić. Samochody będą brzmieć inaczej w zależności od marki, tak jak obecnie. Kiedy dźwięk jest szczególnie surowy, wskazuje na bardziej sportowe auto.

System AVAS został zaprojektowany w celu zapobiegania wypadkom z udziałem osób z upośledzeniem fizycznym. Na przykład osoby niewidome oraz ich psy - przewodnicy powinny być w stanie rozpoznać zbliżający się pojazd elektryczny.

Jednak nie wszyscy są entuzjastycznie nastawieni do systemu AVAS. Niemiecka Agencja Ochrony Środowiska (UBA) odrzuca rozwiązanie z akustycznym sygnałem ciągłym. w przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych w Europie nie ma danych, które wskazywałyby na większe ryzyko wypadków z udziałem samochodów elektrycznych. Istnieją jednak badania, które wykazują, że nowoczesne samochody spalinowe są przy niskich prędkościach równie bardzo ciche. w czasie testów badani mieli problemy z usłyszeniem silników spalinowych, przypisując ich hałas samochodom elektrycznym. Według naukowców dodatkowy dźwięk wymagany wyłącznie przy samochodach elektrycznych nie jest zatem rozsądnym rozwiązaniem. Proponują, aby pojazdy były wyposażane w funkcję rozpoznawania pieszego. Wówczas dźwięk rozlegnie się tylko wtedy, gdy pojazd wykryje pieszego.

Pojazd wyposażony w system AVAS musi spełniać następujące kryteria zgodnie z dyrektywami UE (rozporządzenie nr 540/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r.):

  • Metoda wytwarzania dźwięku:

System AVAS automatycznie wytwarza dźwięk przy minimalnym zakresie prędkości pojazdu, od uruchomienia do około 20 km/h, oraz podczas cofania. Jeżeli pojazd jest wyposażony w silnik spalinowy, który jest uruchomiony przy prędkości z zakresu określonego powyżej, system AVAS nie może wytwarzać dźwięku (dotyczy to hybryd). w przypadku pojazdów wyposażonych w dźwiękowy sygnalizator cofania system AVAS nie musi wytwarzać dźwięku podczas cofania.

  • Wyłącznik:

System AVAS jest wyposażony w wyłącznik, do którego kierowca pojazdu ma łatwy dostęp, aby możliwe było włączanie i wyłączanie. Przy ponownym uruchamianiu pojazdu system AVAS domyślnie wraca do stanu włączenia.

  • Tłumienie:

Poziom hałasu AVAS może zostać zmniejszany przez kierowcę podczas jazdy. z tego względu musi być możliwa regulacja głośności.

  • Rodzaj i poziom dźwięku:

- Dźwięk wytwarzany przez system AVAS powinien być dźwiękiem ciągłym, stanowiącym informację dla pieszych i innych użytkowników drogi o tym, że w pobliżu działa pojazd.

- Dźwięk powinien charakteryzować stan pojazdu podczas jazdy i powinien brzmieć podobnie do dźwięku pojazdu tej samej kategorii, wyposażonego w silnik spalinowy.

- Poziom dźwięku wytwarzany przez system AVAS nie może przekraczać przybliżonego poziomu dźwięku pojazdu kategorii M1 wyposażonego w silnik spalinowy.

TUTAJ można posłuchać przykładu dźwięku, jaki będą niedługo emitować samochody elektryczne i hybrydowe.

(oprac. redakcja „Serwisu Motoryzacyjnego”)





Aktualności









SiteLock