Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



News

W dniach 15-17 maja 2019 r. w Centrum EXPO XXI Warszawa odbędzie się 26. edycja Międzynarodowych Targów STACJA PALIW organizowanych przez Polską Izbę Paliw Płynnych. To wiodące wydarzenie w Europie  i najważniejsze tego typu spotkanie branży paliwowej w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców.

Podczas Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2019 prezentowane są aktualne światowe trendy w dziedzinie technologii, produktów i usług oraz rozwiązań biznesowych dla sektora paliwowego oraz branż pokrewnych. Oferta firm jest bardzo szeroka i zróżnicowana, a w szczególności obejmuje: projektowanie, budowę i modernizację stacji paliw; wyposażenie sklepu, paliwa tradycyjne i alternatywne, transport, franczyzę paliwową oraz gastronomiczną. Ważną częścią wydarzenia jest Miasteczko Myjni - jest to największa tego typu ekspozycja nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

Istotnym punktem części merytorycznej Targów jest Konferencja poświęcona aktualnej sytuacji na rynku paliw, podczas której będzie można spotkać i wysłuchać przedstawicieli administracji rządowej, ekspertów i praktyków rynku. STACJA PALIW to również strefa networkingowa, specjalistyczne szkolenia oraz dodatkowe atrakcje.

Więcej informacji na www.targi.paliwa.pl

Istnieje kilka metod opróżniania sprężarek klimatyzacji z oleju. Poniżej podajemy w syntetyczny sposób sugerowane metody opróżniania sprężarek z oleju, w zależności od konstrukcji sprężarki:

SPRĘŻARKA Z KORKIEM OLEJOWYM:

  • umieścić naczynie z podziałką poniżej korka olejowego a następnie usunąć korek,
  • odczekać do momentu spłynięcia oleju ze sprężarki,
  • okręcić wałem sprężarki zgodnie z ruchem wskazówek zegara w celu dokładniejszego opróżnienia sprężarki z oleju,
  • jeżeli olej już nie wypływa, okręcić dodatkowo ok. 10 razy wałem sprężarki w celu upewnienia się, że więcej oleju już nie wypłynie ze sprężarki.

SPRĘŻARKA BEZ KORKA OLEJOWEGO:

  • zdjąć pokrywy zabezpieczające króćce dolotowe oraz wylotowe ze sprężarki,
  • umieścić naczynie z podziałką poniżej króćców,
  • przechylić odpowiednio sprężarkę oraz wylać olej przez wlot lub wylot sprężarki,
  • okręcić wałem sprężarki zgodnie z ruchem wskazówek zegara w celu dokładniejszego opróżnienia sprężarki z oleju,
  • jeżeli olej już nie wypływa, okręcić dodatkowo ok. 10 razy wałem sprężarki w celu upewnienia się, że więcej oleju już nie wypłynie ze sprężarki.

Uwaga – nie jest możliwe całkowite opróżnienie oleju ze sprężarki przez króćce. Nawet 10-20% oleju, ze względu na jego lepkość a także w zależności od konstrukcji sprężarki, może pozostać osadzone na wewnętrznych ściankach sprężarki.

WLEWANIE OLEJU DO SPRĘŻARKI NIEPOSIADAJĄCEJ KORKA SPUSTOWEGO:

  • należy zwrócić uwagę na właściwy typ i lepkość oleju wlewanego do sprężarki (parametry oleju wg katalogu Nissens dla danej sprężarki - Nissens stosuje tylko najwyższej jakości oleje typu PAG)
  • sprężarki Nissens są fabrycznie zalewane olejem typu PAG - jeżeli wg danych producenta auta w układzie A/C ma być taka sama ilość oleju jaką zalana jest fabrycznie sprężarka Nissens - oleju nie należy dolewać do sprężarki
  • olej należy wlewać króćcem dolotowym sprężarki (ssanie), króciec dolotowy sprężarki (ssanie) na ogół ma większą średnicę niż króciec wylotowy (tłoczenie)
  • jeżeli króćce są o tej samej średnicy, wtedy króćce powinny być oznaczone jako S (ang. suction - ssanie) lub D (and. discharge - wypływ, tłoczenie), oznaczenie S i D może być na zaślepkach króćców lub na korpusie sprężarki pod króćcami (przykład - zdjęcie poniżej).

NISSENS

Rys. 1. Sprężarka klimatyzacji Nissens z ukazanymi portami ssania i tłoczenia

Międzynarodowa konferencja „EuroBrake” jest największym w Europie wydarzeniem dedykowanym technologii hamowania i materiałom ciernym.
Jej tegoroczna edycja odbędzie się w Dreźnie i przyciągnie ponad tysiąc najlepszych specjalistów w tej dziedzinie.


Kongres „EuroBrake” został stworzony w 2012 roku jako odpowiedź na rosnące wymagania klientów branży hamulcowej  i szybko stał się forum, na którym firmy, inżynierowie, pracownicy akademiccy i naukowcy wspólnie dzielą się pomysłami i nowinkami technicznymi, jakie pojawiają się w technologii hamulcowej.


W tym roku, w dniach 21- 23 maja, na kongresie połączonym z wystawą, odbędzie się ponad 120 prezentacji najważniejszych producentów z branży.
Miło nam poinformować, że swoje wystąpienie będzie miała również polska firma Lumag sp. z o.o. z Budzynia, która jest także jednym ze sponsorów konferencji „EuroBrake 2019”.

– Bierzemy udział w konferencji „EuroBrake 2019”, ponieważ aktywnie uczestniczymy w rozwoju branży „friction”. Chcemy się tam zaprezentować jako dostawca komponentów metalowych: blach nośnych i shimów oraz akcesoriów montażowych do klocków hamulcowych – mówi szef marketingu Lumagu, Łukasz Żak. – Nasza przewaga nad konkurentami wynika z faktu, że zwracamy bardzo dużą uwagę na proces produkcji naszych klocków.
To, co nas wyróżnia na polskim rynku to przewaga technologiczna. Stawiamy także na rozwój i na badania prowadzone w naszej firmie. A „EuroBrake” jest doskonałą platformą do wymiany doświadczeń producentów, inżynierów i naukowców z całego świata. Chcemy być blisko, chcemy być na bieżąco, a później nadawać ton w branży hamulcowej w kraju. Idziemy naprzód zgodnie z maksymą, że kto się nie rozwija, ten się cofa. Na konferencji w Dreźnie będziemy mieli swoją prezentację naukową i własne stoisko wystawiennicze. Chcemy się przedstawić w środowisku motoryzacyjnym jako producent blach nośnych, wykonanych w technologii fineblankingu, oraz dostawca akcesoriów montażowych. Chcemy by uczestnicy „EuroBrake” przekonali się, że jakościowo nasze produkty nie ustępują zagranicznej konkurencji, a dodatkowo są atrakcyjne cenowo.
Osiągamy to dzięki efektywnej produkcji, automatyzacji i niskiemu zaangażowaniu kapitału ludzkiego na liniach produkcyjnych – podkreśla Łukasz Żak.


Kongres „EuroBrake”, który jest połączeniem konferencji naukowej, z wystawą i targami jednocześnie, będzie także okazją do pozyskania nowych odbiorców na rynku zachodniej Europy, gdzie świetnie Lumag sobie radzi.

– Nasza obecność na tej konferencji w Niemczech wynika także z faktu, że aż 80 procent produkcji wytworzonej sprzedajemy zagranicą. Tam jest duża cześć naszego rynku, tam są nasi klienci, partnerzy, kontrahenci, jesteśmy więc tam także i my. Chcemy się ponownie pokazać z dobrej strony przed bardzo wymagającą publicznością, bo przecież na „EuroBrake” przyjeżdża elita branży hamulcowej. Jesteśmy jednak spokojni o to, że mamy się czym pochwalić – kończy Łukasz Żak.

W Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Dreźnie prezentację z badań przeprowadzonych w Lumagu przestawi Maciej Młodzikowski z Działu Badań i Rozwoju, kierowanego przez dr. inżyniera Tomasza Orłowskiego. O czym będzie ta prezentacja?

– Klienci mają bardzo wysokie oczekiwania związane z cichą pracą hamulca, dobrym wyczuciem pedału, ochroną środowiska i oszczędnością paliwa – mówi Tomasz Orłowski. – Typowy klocek hamulcowy składa się z kilku różnych elementów, ale jedną z najważniejszych jest jego tylna płyta. Autorzy wielu publikacji skupiają się na właściwościach materiału ciernego, a my chcieliśmy zwrócić uwagę na metalową podstawę klocka hamulcowego tzw. płytkę nośną, bo jest element którego roli się trochę nie docenia. Tę płytkę można zrobić z różnych rodzajów stali, różnymi metodami ją wyciąć. Chcieliśmy zbadać jaki jest wpływ takiej płytki na różne parametry związane z hamowaniem. Zajęliśmy się tą kwestią, bo sami oprócz klocków produkujemy także takie płytki, dla innych odbiorców. Chcieliśmy mieć pewność, że to jest produkt wysokiej jakości. W czasie naszych testów i badań okazało się m.in. że nawet metoda cięcia blachy ma wpływ na niekorzystne zjawiska wibro-akustyczne oraz na tzw. moment resztkowy hamulca. Chodzi o to by ten moment resztkowy, który wpływa na większe zużycie materiałów ciernych  i paliwa, był jak najmniejszy. Ale szczegóły i rezultaty naszych badań przedstawimy na konferencji „EuroBrake” w maju – kończy Tomasz Orłowski.


Jak widać – dominujący na polskim rynku – Lumag nie boi także zagranicznej konkurencji i chce być czynnym podmiotem w branży również w Europie.

Fabryka Lumag w Budzyniu

Cztery metry kwadratowe dokładnie taką powierzchnię zajmuje idealny warsztat samochodowy. Niemożliwe? W świecie realnym tak, ale z pomocą przychodzi wirtualna rzeczywistość. Będzie się można o tym przekonać podczas targów ProfiAuto Show 2019 (8-9 czerwca, Katowice). W kultowym Spodku dzięki technologii VR powstanie warsztat-ideał.

Nowoczesne technologie to codzienność w motoryzacji. Wiedzą o tym specjaliści ProfiAuto, którzy,
wykorzystując cyfrowe trendy, stworzyli autorski projekt – wirtualny warsztat idealny. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w branży. Wystarczy niewielka powierzchnia, aby wejść do środka i zobaczyć, jak wygląda modelowy ProfiAuto Serwis. Wszystko dzięki dedykowanym goglom VR, systemowi śledzenia ruchu i gestów użytkownika, a także oprogramowaniu wizualizacyjnemu oraz analitycznemu.

– Okazuje się, że wirtualna rzeczywistość to nie tylko gry komputerowe. Z możliwości, które daje korzysta wiele firm, chociażby na potrzeby szkoleń. My postanowiliśmy wykorzystać ją w nieco inny sposób i stworzyć idealny warsztat, który można prezentować w dowolnym miejscu. Budowanie takiej przestrzeni byłoby czasochłonne i ograniczałoby nas do jednego punktu na mapie Polski. Dlatego postawiliśmy na nowoczesną technologię, dzięki której odwzorowane są wszystkie szczegóły, od rozłożenia i właściwości sprzętów specjalistycznych po wygląd samej hali serwisowej – mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju marki ProfiAuto.

Każdy może wejść do wirtualnego warsztatu ubierając gogle VR. Na środku obrazu widoczny jest punkt, który działa jak kursor myszki. Gdy użytkownik skupia wzrok na danej części samochodowej, pojawia się jej szczegółowy opis wraz z informacjami o dystrybutorze lub producencie. Wewnątrz warsztatu można się poruszać w tradycyjny sposób lub przenosząc wzrok na wyznaczone punkty. Wyświetlany w goglach obraz jest generowany z wykorzystaniem dynamicznej technologii 3D, w zależności od ruchu i gestów użytkownika. Wrażenie potęguje przestrzenny dźwięk.

– Wokół miejsca przygotowanego na potrzeby wirtualnego warsztatu ustawiony zostanie ekran, dzięki któremu inni będą mogli zobaczyć dokładnie to, co widzi osoba, która ma na sobie gogle. Wprowadzamy także element gry i rywalizacji dla mechaników oraz uczestników ProfiAuto Show 2019. Będzie można zbierać punkty np. za odkrywanie poszczególnych stref oraz sprzętów, a najlepsi będą mogli liczyć na nagrody – dodaje Michał Tochowicz.

Projekt wirtualnego warsztatu, powstały we współpracy z gliwicką firmą VRTechnology, jest długofalowy i będzie rozwijany o dodatkowe funkcje. W przyszłości planowane są m.in. szkolenia i specjalistyczne prezentacje z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości.

ProfiAuto Show 2019 odbędzie się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku w Katowicach w dniach 8-9 czerwca. Hasło przewodnie tegorocznej edycji to: Napędzane Pasją. Wśród pierwszych potwierdzonych szczegółów 16. odsłony wydarzenia są: Strefa Warsztatowa dla mechaników i pasjonatów technologii, rywalizacja o Puchar Mechanika i atrakcje dla miłośników adrenaliny.

idealny warsztat 2 mmm

Rozpoczęła się nowa kampania reklamowa TEXA poświęcona zaletom oferowanym przez oprzyrządowanie TEXA do kalibracji kamer i radarów. Systemy wspomagania kierowcy ADAS stają się coraz bardziej popularne, nie tylko w samochodach klasy wyższej, ale także w pojazdach użytkowych. Z tego powodu fundamentalnym znaczeniem dla warsztatów blacharskich, które chcą pozostać konkurencyjne na rynku jest posiadanie wielomarkowego modułowego systemu, takiego jak TEXA RCCS, zdolnego do szybkiego i skutecznego wykonywania kalibracji kamer i radarów w uszkodzonych pojazdach.

Mając na uwadze właśnie potrzeby tego typu warsztatów, w ciągu ostatnich miesięcy TEXA znacząco poszerzyła swoją ofertę.

Możliwość bezpośredniego wykonania napraw pozwala warsztatom blacharskim uniknąć kosztów i ryzyka związanego z koniecznością korzystania z usług zewnętrznych firm,
a klientom gwarantuje bezpieczeństwo i krótszy czas napraw. Modułowy zestaw RCCS firmy TEXA umożliwia poprawną kalibrację kamer i radarów w różnych przypadkach, takich jak:

  • Kalibracja radaru i kamery przedniej.
  • Kalibracja kamer 360° z zastosowaniem mat.
  • Kalibracja systemu monitorowania martwego pola za pomocą symulatora Dopplera.
  • Kalibracja kamery tylnej i systemu monitorowania martwego pola z zastosowaniem stożka i szablonu kątowego.
  • Kalibracja radarów/kamer za pomocą szablonów pozycjonowania.

 texa news rccs carrozzieri pl

 Wielofunkcyjny system TEXA RCCS to inwestycja, która szybko się zwraca i która pozwala warsztatowi być na bieżąco z technologią motoryzacyjną, dając możliwość pracy ze wszystkimi pojazdami najnowszej generacji.

RCCS składa się z solidnego wspornika głównego, wyposażonego w elektrycznie sterowany system regulacji wysokości i w obrotowe koła umożliwiające łatwe przenoszenie wewnątrz warsztatu, belki z ruchomym panelem kalibracyjnym z mechanizmem umożliwiającym jego swobodne pozycjonowanie, dwóch luster oraz dwóch praktycznych uchwytów na koła
z innowacyjnym systemem natychmiastowego sprzęgania z kołem, w komplecie wraz ze wskaźnikami laserowymi i skalą stopniowaną, które zapewniają maksymalną precyzję podczas ustawiania pojazdu. To technologicznie zaawansowane rozwiązanie umożliwia pozycjonowanie RCCS z niezwykłą łatwością, maksymalną dokładnością i z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i zaleceń poszczególnych producentów pojazdów.

Zestaw RCCS jest idealnym rozwiązaniem dla warsztatów blacharskich, ponieważ jest modułowy i wszechstronny – umożliwia wykonywanie każdego typu kalibracji dzięki dostępności całej serii dodatkowych elementów, takich jak:

  • Maty z podziałką.
  • Symulator efektu Dopplera.
  • Stożki i szablon kątowy.
  • Szablony do pozycjonowania.
  • Urządzenie night vision.

Idealne połączenie z oprogramowaniem IDC5

Zestawy kalibracyjne TEXA należy stosować w połączeniu z oprogramowaniem diagnostycznym IDC5, dzięki czemu wykonanie wszystkich operacji staje się szybkie
i skuteczne.

Oprogramowanie zawiera karty pomocy przygotowane dla poszczególnych marek i modeli pojazdów. Informacje zawarte w kartach pomocy prowadzą operatora krok po kroku przez wszystkie etapy kalibracji, gwarantując poprawność ustawienia wysokości panelu, odległości od pojazdu i pozycji zestawu względem pojazdu.

Po zakończeniu kalibracji oprogramowanie proponuje wydruk raportu z przeprowadzonych operacji, który może zostać przekazany klientowi.


Specjalistyczne szkolenia ADAS z TEXAEDU

Aby poznać każdy sekret systemów ADAS, TEXAEDU opracowało specjalistyczne szkolenie D9C, które pozwala poznać specyfikację techniczną i sposoby działania systemów wspomagających kierowcę, a także położenie i funkcjonalność zastosowanych technologii: RADARÓW, LIDARÓW, kamer, kamer na podczerwień, czujników ultradźwiękowych
i innych.





Aktualności



targi.paliwa


profiauto


profiauto






SiteLock