Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

PISKP1

News

Nowa linia produkcyjna filtrów kabinowych UFI FILTERSUFI FILTERS otwiera we Włoszech dwie nowe, zautomatyzowane linie do produkcji filtrów kabinowych o początkowej zdolności produkcyjnej wynoszącej ponad 2 miliony sztuk rocznie. Inwestycja o wartości prawie miliona euro przyczyni się do znacznego wzrostu obrotów w gamie filtrów kabinowych z uwagi na rosnący popyt na ten typ produktu. Nowe linie produkcyjne we Włoszech przeznaczone będą na potrzeby rynku EMEA, natomiast linia otwarta w zeszłym roku w zakładzie produkcyjnym SOFIMA INDUSTRIAL FILTER w Szanghaju będzie obsługiwała lokalny rynek chiński, co stanowi potwierdzenie strategii ekspansji Grupy.

Na nowych liniach produkcyjnych zlokalizowanych we włoskim zakładzie Grupy produkowane będą zarówno filtry kabinowe wykonane w całości z materiału syntetycznego, jak i filtry z materiału syntetycznego łączonego z węglami aktywnymi. Ponadto, dzięki inwestycjom w badania i rozwój, opracowano projekt oparty na nanotechnologiach umożliwiający produkcję innowacyjnego medium filtracyjnego przeznaczonego do filtrów kabinowych przyszłości. Na potrzeby tego projektu do UFI INNOVATION CENTER w Ala di Trento zakupiono nową maszynę. Dzięki temu UFI zyska pozycję dostawcy technologii nowej generacji dla tego segmentu produktów.

Katalog aftermarketowy zawiera 418 pozycji w zakresie filtrów kabinowych marek UFI i SOFIMA, w tym 258 filtrów przeciwpyłkowych z syntetycznym medium filtracyjnym z włókniny. Natomiast 160 pozycji katalogowych to filtry, w których został wykorzystany materiał filtracyjny z włókniny łączonej z węglami aktywnymi.

Na przestrzeni ostatnich 2 lat, dzięki 110 nowym produktom wprowadzonym na rynek pod obiema markami, w segmencie filtrów kabinowych odnotowano znaczący wzrost. w 2018 roku wprowadzonych zostanie kolejnych 50 produktów, co zapewni pokrycie europejskiego parku pojazdów na poziomie 98,5%.

Luca Betti, UFI Group Aftermarket Business Unit Director, mówi: „Szacujemy, że w tym roku same tylko filtry kabinowe wygenerują 15% przewidywanego wzrostu całkowitych obrotów w sektorze części zamiennych w Europie. Wzrost ten będzie również wspierany przez inwestycje w nowe linie produkcyjne i opracowanie mediów filtracyjnych nowej generacji. w ostatnich latach w tym segmencie produktów nastąpił dwucyfrowy wzrost. Innowacja technologiczna dla tej gamy odgrywać będzie strategiczną rolę dla celów rozwojowych Grupy”.

Produkty tego typu montowane są obecnie w 97 na 100 nowych pojazdach seryjnych sprzedawanych w Europie, co stanowi ponad 95% europejskiego parku pojazdów – przy czym w najbliższych latach liczba ta jeszcze wzrośnie. Grupa UFI FILTERS będzie gotowa zmierzyć się z wymaganiami rynku EMEA dzięki produkcji przeznaczonej wyłącznie na ten rynek oraz dzięki inwestycjom w badania i rozwój.

W celu zapewnienia wsparcia swoim klientom, firma oferuje gamę działań dotyczących filtrów kabinowych dla aftermarketu, włącznie z promocjami dedykowanymi, ulotkami i broszurami, jak i katalogami oraz stronami internetowymi, które są stale aktualizowane. w celu uzyskania dokładniejszych informacji zachęcamy do odwiedzenia strony www.ufi-aftermarket.com/catalogue  i www.sofima-aftermarket.com/catalogue.

Grupa, specjalizująca się od zawsze w częściach zamiennych do pojazdów azjatyckich i amerykańskich, poszerza pole działalności o nową strategię “Yes we Have”. Zamiarem przedsiębiorstwa jest wzmacnianie specjalizacji przy jednoczesnym powiększaniu oferty, czyli wprowadzenie rozwiązań także dla pojazdów europejskich, by w ten sposób stać się globalnym punktem odniesienia.

Wymownym przykładem jest wprowadzenie amortyzatorów przeznaczonych dla europejskiego parku samochodowego. Wybór ten spotkał się z dużym uznaniem rynku, skutkując otwarciem w 2016 roku osobnego, dedykowanego magazynu o powierzchni 13 500 m2, gdzie stany sięgnęły 2 milionów sztuk w 2017 roku.

Obecnie katalog obejmuje ponad 2000 pozycji, dla pojazdów azjatyckich i europejskich oraz amerykańskich, dostarczając części zamienne dla 95% parku samochodowego i osiągając wskaźnik usług pod koniec 2017 roku na poziomie 94%. Objęty 24-miesięczną gwarancją asortyment można uznać za jeden z najbardziej kompletnych w branży.

Ambitny plan strategiczny, którego celem jest zwiększenie zasięgu działań przedsiębiorstwa
i skupienie się na obszarze rynku wtórnego oraz ciągłych poszukiwaniach nowych, awangardowych technologii, które poszerzyłyby ofertę katalogową, zakłada zwiększenie powierzchni magazynowej już w 2019 roku, dzięki budowie nowego magazynu przy siedzibie głównej w Weronie, uzyskując tym samym całkowitą powierzchnię 53 000 m2.

Ta szeroko zakrojona inwestycja stanowi naturalną konsekwencję planu rozbudowania gamy europejskiej do ponad 30 000 pozycji, podzielonych na 140 linii produktowych, znanych już
z katalogów Japanparts, Ashika i Japko. Zwiększenie stanów magazynowych, zabezpieczających obecnie około 6-miesięcznego okresu sprzedaży przy 91% wskaźniku realizacji zleceń, pozwoli zagwarantować szybkie i niezawodne dostawy.

 Warehouse Shock Absorbers Japanparts Group

Zdjęcie 3Zawieszenie oparte na sprężynach jest dzisiaj powszechnie stosowane w samochodach osobowych, a także w modelach sportowych czy przeznaczonych do jazdy off-road.

Dzieje się tak, ponieważ sprężyny zapewniają bez porównania większą elastyczność zawieszenia niż resory piórowe. Sprężyny stanowią drugi, obok amortyzatorów, element układu zawieszenia, mający największy wpływ na utrzymanie toru jazdy – niezależnie

od warunków drogowych i załadunku pojazdu. Pokonywane w okresie długiej eksploatacji przebiegi stawiają wyzwanie elementom układu zawieszenia, w tym sprężynom. Należy pamiętać, że długotrwała jazda z dużym obciążeniem może zmieniać ich charakterystykę oraz powodować niepożądane odkształcenia plastyczne. W samochodach osobowych zdarzają się

pęknięcia sprężyn, zazwyczaj na ostatnim zwoju, które często pozostają niezauważalne dla kierowcy. Dlatego na przykład eksperci ZF Aftermarket zalecają warsztatom dokonywanie systematycznych kontroli sprężyn zawieszenia podczas przeglądu technicznego.

Jeżeli wymiana sprężyn jest konieczna, powinna być przeprowadzana wyłącznie parami oraz z wykorzystaniem produktów zamiennych wysokiej jakości. Sprężyny zawieszenia marki SACHS charakteryzuje jakość części dostarczanych na pierwszy montaż, zapewniających

bezpieczeństwo i najlepsze właściwości jezdne. Sprężyny SACHS są wykonywane z najwyższej jakości stali sprężynowej chromowo-wanadowej lub chromowo-krzemowej. Produkty są utwardzane w starannie kontrolowanym procesie kulkowania, co wydłuża

ich wytrzymałość zmęczeniową. Zastosowanie powłoki cynkowo-fosforanowej zabezpiecza przed korozją, a zewnętrzna warstwa epoksydowa chroni sprężynę przed uszkodzeniami mechanicznymi. W niektórych wersjach sprężyny są wyposażone w dodatkową powłokę z tworzywa sztucznego w celu jeszcze większej ochrony przed uszkodzeniami mechanicznymi (fot. 1). Rozwiązanie to ogranicza także hałas i jest oferowane na rynku wtórnym tylko przez tę markę. W ofercie marki SACHS, będącej częścią portfolio ZF Aftermarket, znajduje się szeroka gama sprężyn zawieszenia, o ośmiu typach końcówek. W ich doborze przydatny jest katalog ZF Aftermarket, z którego warsztaty mogą korzystać na kilka sposobów, w formie:

Katalogi SACHS zawierają nie tylko precyzyjnie opisaną listę referencji, ale także wskazówki montażowe, właściwe dla poszczególnych modeli samochodów.

Przed nami jubileuszowe, XXV Międzynarodowe Targi STACJA PALIW 2018, które odbędą się w dniach 9-11 maja 2018 r. w EXPO XXI w Warszawie.  To od lat wielkie święto branży z udziałem najważniejszych podmiotów. Zarówno na wystawców, jak i gości czeka moc atrakcji przygotowanych specjalnie na tę okazję.

Międzynarodowe Targi STACJA PALIW to niemal rówieśnik przemian ustrojowych i gospodarczych, które nastąpiły w Polsce po 1989 r. Pierwsze odbyły się w okresie, kiedy rzesze przedsiębiorczych Polaków postanowiły „wziąć sprawy w swoje ręce” i otworzyć własny biznes. Dla wielu „strzałem w dziesiątkę” okazała się inwestycja w stację paliw.

 

Rosnący w siłę prywatny handel szukał miejsca, gdzie każdy przedsiębiorca będzie mógł zaprezentować swoje usługi, a także sprawdzić co oferuje rynek. Dlatego w 1993 r. Polska Izba Paliw Płynnych, wsłuchując się w głos branży, postanowiła zorganizować Międzynarodowe Targi STACJA PALIW. Głównym celem, akcentowanym przez organizatora, było stworzenie wystawy umożliwiającej spotkanie właścicieli stacji paliw, przedstawicieli rafinerii, firm zajmujących się hurtowym obrotem paliwami oraz organizacji i instytucji działających na rynku paliwowym. – Już pierwsza edycja Targów spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem, gromadząc wystawców z kraju i zagranicy oraz liczne grono zwiedzających. w kolejnych latach było podobnie. Cieszymy się, że Międzynarodowe Targi STACJA PALIW spotkały się z tak pozytywnym odbiorem branży, dając inspirację do działań w sektorze naftowym – mówi Halina Pupacz, Prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych.

Międzynarodowe Targi STACJA PALIW z biegiem czasu coraz bardziej rozszerzały swoją ofertę. Dziś jest to nie tylko pokaz nowoczesnych produktów i usług, ale również wiele wydarzeń dodatkowych jak: Forum Dyskusyjne, Strefa Eksperta, Akademia Przedsiębiorcy, Strefa Cystern, Miasteczko Myjni czy Konkurs „Produkt Roku”, promujący najlepsze rozwiązania na rynku. Wszystko to sprawia, że Targi są cenione przez uczestników rynku oraz zbierają wiele pozytywnych opinii – Bez mała od samego początku bierzemy udział w spotkaniach Międzynarodowych Targów STACJA PALIW organizowanych przez Polską Izbę Paliw Płynnych. Przez te wszystkie lata majowa impreza na trwale wpisała się w kalendarz naszej firmy. Nie wyobrażamy sobie, aby ktoś, kto chce się liczyć w branży paliwowej, mógł opuścić tak ważną imprezę. Nam się to w ostatnich dwudziestu latach nie zdarzyło – mówi Krzysztof Kozłowski, dyrektor operacyjny sieci stacji partnerskich BP Europa SE Oddział w Polsce.

Podobnego zdania jest bardzo wiele firm, które zaprezentowały tu swoje produkty i usługi, zdobywając nowe rynki zbytu i poszerzając kręgi biznesu. Targi przyciągają też coraz bardziej zdecydowanych i świadomych gości, mających jasno sprecyzowane plany i oczekiwania.

 

Więcej informacji na www.targi.paliwa.pl

 

pipp

KYB VR

Jak co roku zbliżający się okres wiosenny to okazja do sprawdzenia stanu technicznego naszego pojazdu. Towarzysząca temu sezonowa wymiana opon z zimowych na letnie może być również dobrym momentem do kontroli elementów układu zawieszenia pojazdu w tym amortyzatorów, sprężyn, górnych zestawów montażowych czy elementów osłonowo-ochronnych.

Nie należy lekceważyć żadnych symptomów uszkodzeń czy niepokojącego zachowania pojazdu na drodze. Wykorzystując nowoczesne technologie  zapewniające dodatkowe narzędzia komunikacji z klientami oraz zwiększające świadomość kierowców, KYB wprowadziła nowe rozwiązania.

Jednym z nich jest mobilna aplikacja – KYB Suspension Solutions App, która powstała z myślą o wsparciu codziennej pracy mechaników i warsztatów samochodowych. Dostępna jest do pobrania bezpłatnie ze sklepu App Store i Google Play. Pomaga mechanikom uświadomić klientów, o konieczności wymiany zużytych bądź uszkodzonych elementów zawieszenia – jako kluczowych dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

W okresie wzmożonych prac naprawczych jest znakomitym narzędziem do komunikowania się z klientami a zarazem pozwala na zwrócenie uwagi kierowcom, iż stan techniczny takich elementów zawieszenia jak: amortyzatory, sprężyny, zestawy montażowe i zestawy osłonowo-ochronne mają kluczowy wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Równie ważny w uświadamianiu kierowców może być przygotowany przez KYB film przedstawiający test starych i nowych amortyzatorów. Wykorzystuje on  nową funkcję wirtualnej rzeczywistości, oferowaną przez YouTube, która pozwala widzowi na odwracanie głowy w dowolnym kierunku, dając wrażenie jakby znajdował się w samochodzie wraz z kierowcą.

Czas oczekiwania klientów w warsztacie może być odpowiednio zagospodarowany. Z wykorzystaniem okularów VR (dostarczanych nieodpłatnie przez KYB) warsztat może zaproponować klientom obejrzenie filmu, co pozwoli wielu kierowcom zrozumieć potrzebę kontroli i ewentualnej wymiany uszkodzonych bądź wyeksploatowanych amortyzatorów.

www.kyb-europe.com





Aktualności











Ciekawe linki



SiteLock