Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 3/2012

Autor opisuje przypadek spadku mocy w samochodzie Audi A4 z 2004 r. z silnikiem 2.0 16V FSI 110kW (typ AWA). Silnik przechodził w tryb awaryjny i włączała się lampka kontrolna check engine. Po odczytaniu pamięci usterek okazało się, że został zapisany kod 17478, a jego interpretacja jest następująca „czujnik NOx (G295) sygnał kontrolny ogrzewania, zwarcie do plusa". Jednak wymiana czujnika tlenku azotu nie pomogła. Kolejnym krokiem było przeprogramowanie sterownika silnika, co niestety również nie dało pożądanego efektu. nie samochód trafł w moje ręce. Sprawdzono stan okablowania do sterownika silnika i okazało się, że wszystko jest w najlepszym porządku. Przyczyna okazała się bardzo prozaiczna. Był nim ....

Zapewne wiele osób słyszało o problemach związanych z wykonywaniem badań technicznych na podstawie pokwitowania wydanego przez policję. Problem pojawił się w ubiegłym roku. Było to sporym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę fakt, że od wielu lat badania związane z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego przez policję były wykonywane w SKP, a zaświadczenia wydane na ich podstawie były honorowane przez urzędy. Poniższy artykuł pokazuje jak powstał problem oraz jest próbą wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

 

Wstęp, Krzysztof Trzeciak

Informacje z branży

  • Targi Techniki Motoryzacyjnej - branżowe spotkanie profesjonalistów
  • Cena bezpieczeństwa

Elektrodiagnostyka pojazdowa

  • Wszystko o Common Rail Delphi (11) - strategie sterowania, Krzysztof Trzeciak
  • Odłączanie wtyczek i lutowanie nowych przewodów, Mikołaj S. Słupski
  • Audi A4 bez mocy, Mariusz Maksym

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Technika samochodowa

  • Nowa Klasa B z bliska, Waldemar Mossakowski
  • Samochód z wyższych sfer, Piotr Pijanowski
  • Jak działa... świeca żarowa PSG, Jerzy Dyszy
  • Technologia SKYACTIV w nadwoziach

Nowinki techniczne

  • Quiz motoryzacyjny

Lakiernictwo i blacharstwo

Rynek

  • Nowoczesne oleje
  • Smarowanie silników z turbodoładowaniem, Artur Błażej
  • Warsztat z tradycjami
  • Serwisowanie klimatyzacji - proflaktyka najlepsza
  • Jeden samochód - wiele defnicji cz. 1, Rafał Szczerbicki

W serwisie

  • Ford C-MAX 1.6 TDCi (2003÷2010)

 

Cena za badanie techniczne pojazdu jest ceną urzędową, określoną w rozporządzeniu ministra infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. Obecny cennik funkcjonuje w obrocie już prawie 8 lat i przez ten okres ceny się nie zmieniły. Nie dziwią więc płynące coraz częściej sygnały ze
środowiska stacji kontroli pojazdów o konieczności aktualizacji stawek. Autor omawia stan obecny cennika oraz projekt nowej tabeli opłat, jaki Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów złożyła w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

 

Lakierowanie samochodów, drobne naprawy powłoki lakierowej, nakładanie podkładu, a także natrysk podkładów i lakierów w pojemnikach spray wymagają odpowiednich warunków, czyli kabiny lakierniczej lub stanowiska przygotowawczego. Koszt uruchomienia i nagrzania kabiny lakierniczej jest bardzo duży. Wpływa to znacznie na wysoki koszt napraw lakierniczych, zwłaszcza tych małych, po różnych drobnych kolizjach i stłuczkach. Te wysokie koszty odstraszają w konsekwencji właścicieli samochodów od autoryzowanych i dużych warsztatów blacharsko-lakierniczych. Szukają oni małych, często nie zarejestrowanych warsztatów lub naprawiają pojazdy we własnym zakresie. Czy konieczne jest lakierowanie małych powierzchni w kabinie lakierniczej? Czy konieczne jest natryskiwanie drobnych ilości podkładu na stanowisku przygotowawczym? Czy konieczne jest uruchamianie dużej kabiny w przypadku, gdy mamy do naprawy tylko jeden element i to w małym zakresie, np. przy naprawach SMART? W artykule zaprezentowane mobilne wyciągi do odciągania odkurzu lakierniczego, jakie trafiły ostatnio na rynek.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock