Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

PISKP1

Wielu przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów w formie jednoosobowej działalności gospodarczej nie zastanawia się, albo nawet do końca nie wie, co może stać się z firmą po ich śmierci. Bardzo często nie przewidują takiej ewentualności, ani nie myślą jak się na taką okoliczność zabezpieczyć. Do tej pory, w przypadku odejścia przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą, firma kończyła działalność. Problem okazał się być na tyle istotny, że ustawodawca postanowił zainterweniować. W listopadzie weszła w życie ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej. W artykule omówiono zapisy tej ustawy i jej znaczenie dla właścicieli SKP.

Nowym sposobem na kierowców, którzy wycinają filtr DPF, ma być niedopuszczenie auta do ruchu po badaniu technicznym w SKP. Jest to jeden ze sposobów na zapewnienie czystego powietrza, z czym są kłopoty w dużych miastach. Ze względu na zanieczyszczenia i złą jakość powietrza rząd rozpoczął ostatnio kampanię „Czyste Powietrze – zdrowy wybór!”. W kontekście tych szeroko podejmowanych działań na rzecz ochrony środowiska, akceptowanych społecznie, zaskakująco zabrzmiała wypowiedź mistrzyni driftu, udzielona do mikrofonu podczas, skądinąd bardzo udanej, imprezy Warsaw Motor Show w Nadarzynie (krótką relację zamieszczamy na str. 9). Drifterka przyznała bowiem, że rocznie wciera w asfalt 500 opon, wykorzystując do tego auta o mocy kilkuset koni, a więc nie spełniających obecnych norm czystości spalin. Powstaje pytanie, czy uprawianie tego sportu powinno mieć nadal aprobatę? Czy samochodów biorących udział w innych sportach motorowych nie należałoby sprawdzać pod kątem czystości spalin? Może nadchodzi czas na ściganie się w autach elektrycznych? Zabraknie wówczas co prawda ryku silników, ale emocji z pewnością nie.

Zapraszam do numeru i życzę pogodnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wielu sukcesów w nadchodzą­cym roku.

Krzysztof Trzeciak

Przy okazji zmiany modelu minivana Chrysler Voyager z RG na RT, w 2008 r. wprowadzono innowacyjne rozwiązanie stacyjki zapłonowej. Wileless Ignation Node (WIN) to stacyjka bez tradycyjnego kluczyka, która łączy w sobie funkcje: immobilizera, odbiornika sygnałów radiowych oraz elektronicznego włącznika zapłonu. Rozwiązanie to zostało przejęte w ramach koncernu DaimlerChrysler z marki Mercedes-Benz. Od 2009 r. jest stosowane także w nowym modelu Dodge Journey. Na polskim rynku znajduje się wciąż duża liczba tych samochodów, dlatego mechaników może zainteresować zasada działania tego ważnego elementu sterującego oraz występujące problemy eksploatacyjne i diagnostyczne.

Większość nowych samochodów jest już wyposażonych w system Start-Stop, który automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik, aby skrócić czas pracy na biegu jałowym, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin. Takie pojazdy potrzebują mocniejszych akumulatorów, np. wykonanych w technologii AGM lub EFB. Jakie zasady obowiązują przy obsłudze takich akumulatorów?  Co jest ważne przy wymianie akumulatora AGM i EFB? Na czym polega charakterystyka ładowania IUoU? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Jaka liczba osi powinna być wpisana w pozycji L dowodu rejestracyjnego w przypadku przyczepy, któ­ra ma dwie osie oddalone od siebie nie więcej niż 1 m

Podkategorie





Aktualności







SiteLock