Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



Właściciel samochodu BMW X3 model E83 3.0 d z 2004 r. zgłaszał szarpanie w trakcie jazdy połączone z dziwnymi dźwiękami dochodzącymi spod fotela kierowcy, zwłaszcza w trakcie jazdy po łuku w lewą stronę. Jako dodatkową informację podawał, że szarpanie jest odczuwalne intensywniej w trakcie dynamicznej jazdy przy wciśniętym zdecydowanie pedale przyspieszenia. Kolejne warsztaty nie potrafiły zdiagnozować usterki, ponieważ nie analizowały poszczególnych systemów zainstalowanych w tym samochodzie. Wystarczyło poznać sposób działania napędu xDrive, aby postawić poprawną diagnozę. Z jakich elementów składa się układ napędowy xDrive i który z nich był odpowiedzialny za zgłaszane objawy – odpowiedź w artykule.

Jeszcze nie tak dawno temu napęd 4x4 był zarezerwowany wyłącznie dla samochodów typowo terenowych czy ciężarówek specjalnego przeznaczenia. Dzisiaj napęd 4x4 robi ogromną karierę. Na przykładzie tej marki Jeep autor artykułu pokazuje różne odmiany systemu napędu na obie osie (stałego lub dołączanego). Omówiono działanie systemów Command Trac, Quadra Trac i Quadra Trac II oraz Quadra Drive i Qudra Drive II.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy zmienił się sposób zgłaszania niezgodności danych w CEP?

27 kwietnia tego roku wpłynął do sejmu rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy „Prawo o miarach”. Nowa ustawa ma wprowadzić do obrotu prawnego rozwiązanie, które umożliwi stosowanie do ewidencji sprzedaży kas rejestrujących (tzw. kasy online) przesyłających dane do centralnego systemu teleinformatycznego. Założono, że już od 1 stycznia 2019 r. pewne branże będą musiały dostosować się do nowych wymagań. Czy tak się stanie? Na co muszą być przygotowani właściciele SKP? Więcej informacji na ten temat w artykule.

Wielu przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów w formie jednoosobowej działalności gospodarczej nie zastanawia się, albo nawet do końca nie wie, co może stać się z firmą po ich śmierci. Bardzo często nie przewidują takiej ewentualności, ani nie myślą jak się na taką okoliczność zabezpieczyć. Do tej pory, w przypadku odejścia przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą, firma kończyła działalność. Problem okazał się być na tyle istotny, że ustawodawca postanowił zainterweniować. W listopadzie weszła w życie ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej. W artykule omówiono zapisy tej ustawy i jej znaczenie dla właścicieli SKP.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa


profiauto


profiauto






SiteLock