Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



 Każdy właściciel pojazdu powinien zlecać przeprowadzanie badania technicznego w stacji kontroli pojazdów zgodnie z art. 81 ustawy „Prawo o ruchu drogowym”. Badaniom podlegają także zabytkowe pojazdy samochodowe i są one wykonywane tylko raz (wyjątek stanowią pojazdy zabytkowe wykorzystywane do celów zarobkowych). Sprawdzanie pojazdów zabytkowych w skp może stwarzać problemy. W artykule przedstawiono zasady badania „zabytków” i wymagania. W kolejnym artykule zostanie przedstawiona problematyka obecnych przepisów, nieprzystosowanych do dzisiejszych realiów.

 W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy w motocyklu mogą na stałe świecić się światła kierunkowskazów barwy żółtej samochodowej?

 Ostatnio w mediach pojawia się dużo informacji na temat udogodnień, jakie są przygotowywane dla kierowców. Wiąże się to z rozwojem i rozbudową bazy CEP 2.0, a także z projektami zmian odpowiednich przepisów. Jednym z takich ułatwień ma być możliwość poruszania się pojazdem, mimo że kierowca nie ma przy sobie dowodu rejestracyjnego oraz potwierdzenia zawarcia umowy ubezpieczenia OC. W CEP 2.0 znajdują się informacje o pojeździe i wydanych dokumentach, dlatego też nie będzie problemu, aby podczas kontroli sprawdzić te dane ze stanem faktycznym. Pojawia się jednak pytanie: czy zawsze będzie można jeździć bez dowodu rejestracyjnego? A co z przyjazdem na badanie do SKP? Odpowiedź na to pytanie będzie można znaleźć w artykule.

 Już kilka miesięcy temu weszły w życie przepisy ograniczające handel w niedziele i święta. Nadal jednak wielu właścicieli SKP ma wątpliwości dotyczące wykonywania w ten dzień badań technicznych w stacji kontroli pojazdów. Ani przepisy ustawy „Prawo przedsiębiorców”, ani „Kodeksu pracy” nie zawierają zakazów w tym zakresie. Zgodnie z art. 5 ustawy zakazuje się w niedziele i święta handlu oraz wykonywania czynności związanych z handlem, a także powierzania pracownikowi lub zatrudnionemu wykonywania pracy w handlu oraz wykonywania czynności związanych z handlem. W grupie wyłączeń z art. 6 ustawy, która obejmuje m.in. stacje paliw, apteki, zakłady pogrzebowe, placówki hotelarskie, ustawodawca nie wskazał stacji kontroli pojazdów. Czy zatem nie ma przeszkód do wykonywania badań w niedziele lub inne święta? Czy w tym zakresie są jakieś ograniczenia? Odpowiedź w numerze.

 „W Volkswagenie znów niepokój”, „Nowa afera w Volkswagenie” – takie nagłówki dominowały w niemieckich gazetach w sierpniu. Nie dotyczyły jednak kolejnego Dieselgate, ale całkiem prozaicznego problemu. Od dziesięcioleci w stołówkach przyzakładowych Volkswagena podawana jest kiełbaska currywurst, produkowana samodzielnie przez koncern (ciekawostka: VW produkuje więcej kiełbasek niż samochodów) z dodatkiem zawsze tego samego keczupu, dostarczanego przez firmy Kraft i Mondelez. Keczup ten był nawet sprzedawany w supermarketach z własnym emblematem Volkswagena. Ostatnio jednak zmienił się dostawca sosu i okazało się, że zasadniczo zmienił się również jego smak. Zdaniem pracowników VW nowy keczup „pozostawia ostrość na czubku języka”. Podobno zawiniła zdrowsza receptura nowego produktu, zawierająca mniej tłuszczu, mniej cukru, a więcej koncentratu pomidorowego. Keczup na tyle nie przypadł do gustu załodze, że mówiło się o nowym skandalu w fabrykach Volkswagena, czy wręcz o „Ketchup-Gate”. Temat ten zajął w prasie niemieckiej więcej miejsca niż ostatnia afera u Mercedesa z oprogramowaniem, które mogło fałszować emisje spalin. Zapraszam do lektury powakacyjnego numeru, polecając artykuły naszych nowych autorów: Adriana Malinowskiego piszącego o badaniu pojazdów zabytkowych oraz Mirosława Sałasińskiego, który poprowadzi nową rubrykę „Amerykańskie auta od podszewki”.

Podkategorie





Aktualności









SiteLock