Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Okazuje się, że przepisy ustawy „Prawo przedsiębiorców” są powszechnie przez urzędników lekceważone. Bardzo często urzędnicy traktują przedsiębiorcę z góry jako potencjalnego naruszyciela przepisów. Nagminnie nie rozstrzygają obiektywnie istniejących wątpliwości dotyczących stosowania przepisów prawa lub faktu na korzyść przedsiębiorcy, albowiem uważają, że jako urzędnicy nie mają żadnych wątpliwości w danej sprawie. Przykładem jest czas trwania wszystkich kontroli u przedsiębiorcy w jednym roku kalendarzowym, który nie może przekraczać określonej liczby dni. W jaki sposób urzędnicy omijają zapisy prawa? Jaki wyrok wydał Naczelny Sąd Administracyjny w orzeczeniu z 19 lutego 2020 r. określając zasady czasu kontroli przedsiębiorcy? O tym można przeczytać w artykule.

Od 1 października 2018 r. kierowcy korzystają z dużego ułatwienia, jakim jest możliwość poruszania się pojazdem bez posiadania przy sobie dowodu rejestracyjnego. Posiadanie tego dokumentu nie jest wymagane, ponieważ organy kontroli ruchu drogowego mogą wszystkie potrzebne informacje znaleźć w bazie CEP. W przypadku zatrzymania dowodu rejestracyjnego wydawane jest pokwitowanie, z którym należy udać się do SKP w celu wykonania odpowiedniego badania. Ministerstwo Cyfryzacji wielokrotnie odbierało sygnały płynące ze środowiska stacji kontroli pojazdów, wskazujące, że dużym ułatwieniem dla obywatela byłaby możliwość odblokowania zatrzymanego dokumentu przez SKP. Jakie zmiany są planowane w tym zakresie? Odpowiedź w artykule.

Spełnienie wymagań normy czystości spalin Euro 6d, wprowadzającej ograniczenie emisji tlenków azotu przez silniki wysokoprężne aut osobowych do 80 mg/km, wymaga od producentów pojazdów opracowania i stosowania coraz bardziej wyrafinowanych metod oczyszczania gazów wylotowych. Znana już od wielu lat selektywna redukcja katalityczna SCR, polegająca na przekształcaniu z wykorzystaniem amoniaku, tlenków azotu w azot i parę wodną, może nie wystarczyć do ob­niżenia NOx w spalinach do dopuszczalnego pozio­mu. Z tego powodu w nowych modelach Volkswagena napędzanych silnikami 2.0 TDI Evo z rodziny EA288 zasto­sowano nową metodę podwójnego dozowania płynu Ad­Blue® o nazwie Twindosing. Podobne rozwiązanie z dwoma konwerterami SCR wpro­wadził koncern Daimler w silniku OM654q. W artykule omówiono budowę i działanie obu nowych na rynku rozwiązań.

Najpierw Genewa, a teraz Poznań. Obie imprezy motoryzacyjne nie odbędą się w swoich terminach z uwagi na pandemię wirusa (o przyczynach odwołania TTM i Motor Show piszemy obok). Obecna, trudna sytuacja wszelkich salonów i targów stawia jednak pytanie o ich dalszą przyszłość. Premiery nowych samochodów, które miały mieć miejsce w Genewie, zostały przeniesione do Internetu. Jeżeli prezentacja online sprawdzi się, to powstaje pytanie: czy producenci będę potrzebowali Genewy w przyszłym roku, czy też oszczędzą na wysokich kosztach? Powoli wyczerpuje się obecna formuła salonów. Wielkie pokazy samochodowe są tylko cieniem samych siebie i muszą się na nowo „wymyślić”. Właśnie żegnamy jedną z największych imprez motoryzacyjnych w Europie. Targi IAA we Frankfurcie po niemal 70 latach przechodzą do historii. Kolejne targi IAA, zaplanowane na 2021 rok, odbędą się już w innym niemieckim mieście – Monachium (o ile nie znikną definitywnie z kalendarza imprez). Ten kolejny kryzys w branży motoryzacyjnej dotyka nie tylko salony samochodowe, ale również całą światową branżę motoryzacyjną. Kryzys wywołany koronawirusem będzie miał jednak przegranych i zwycięzców. Szef PSA, Carlos Tavares, widzi pozytywy i postrzega kryzys związany z wirusem jako wyzwanie dla całego przemysłu motoryzacyjnego, w którym będą nie tylko przegrani. Kryzys może doprowadzić do ponownego przemyślenia zależności od łańcuchów dostaw, zwłaszcza z Azji – stwierdził podczas konferencji prasowej. Zdaniem ekspertów polskie firmy mogą przejąć część dostaw, za jaką odpowiadają Chiny, i zacierać ręce razem z producentami maseczek.

Krzysztof Trzeciak

Gorący drut lub warstwa w przepływomierzu powietrza mogą w trakcie eksploatacji samochodu ulec zanieczyszczeniu, a nawet mechanicznemu uszkodzeniu. Czynnikami zanieczyszczającymi są olej lub nagar, które przedostają się do układu dolotowego z układu recyrkulacji spalin, skrzyni korbowej silnika lub w następstwie tzw. przepływu zwrotnego powietrza od silnika do filtra powietrza. Uszkodzenia mechaniczne są powodowane przez poruszające się cząstki stałe. Przedostają się one przez wkład filtra powietrza o niskiej skuteczności lub przez nieszczelności. Sygnał wyjściowy z zanieczyszczonego lub uszkodzonego mechanicznie przepływomierza jest nieprawidłowy. Można wówczas spróbować oczyścić przepływomierz, ale czy zawsze przywróci to jego pełną sprawność? Odpowiedź na to pytanie dostępna w artykule.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock