Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Udział pojazdów samochodowych wyposażonych w napęd elektryczny lub hybrydowy z roku na rok jest coraz wyższy. Kolejne kraje zapowiadają zupełny zakaz sprzedaży nowych pojazdów z silnikami spalinowymi. Najbliższe lata zapowiadają więc prawdziwą rewolucję w zakresie obsługi i diagnostyki pojazdów samochodowych, które będą dostępne dla klientów. Proces przemian jednak już trwa, więc niezależne warsztaty muszą dostosować się do nadchodzącej rewolucji. Jakie różnice pojawią się w diagnozowaniu samochód elektrycznych w stosunku do spalinowych? Na co trzeba będzie zwracać uwagę przy diagnozowaniu tego rodzaju samochodów? Odpowiedź na te pytania można znaleźć w artykule.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Dlaczego w samochodach hybrydowych powszechnie występuje rdzewienie tarcz hamulca i czy należy to kwalifikować jako usterkę stwarzającą zagrożenie?

Czy opłata za przeprowadzone badanie jest „sztywną” opłatą urzędową? Czy przedsiębiorca prowadzący stację może zastosować ceny niższe niż określa załącznik do rozporządzenia? Jak podchodzi Izba Skarbowa do zastosowania niższej opłaty? Jakie konsekwencje grożą diagnoście w przypadku stosowania opłat innych niż w załączniku, nawet jeśli stosował je na polecenie pracodawcy? Na pytania te, przesłane przez czytelnika „Serwisu Motoryzacyjnego”, odpowiedź można znaleźć w artykule.

Ostatnia zmiana przepisów wprowadziła duże zmiany zwłaszcza w legalizacji dokonanych zmian konstrukcyjnych w pojeździe. W przypadku dostosowania pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych unormowano kwestię mocowania wózka inwalidzkiego. Jak wiadomo, mocowanie to musi przenieść dużo większe obciążenia niż zaprojektowane pierwotnie punkty mocowania siedzeń i pasów. Na co należy zwracać uwagę, aby poprawnie wykonać badanie po zmianach konstrukcyjnych pojazdu? Odpowiedź w artykule.

Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła pandemię koronawirusa. Większość krajów na świecie skupia się na działaniach ograniczających jego rozprzestrzenianie się. Działania polskich władz również skupiają się wokół tego problemu. Wprowadzono stan epidemii i zakaz przemieszczania się. Funkcjonowanie stacji kontroli pojazdów nie zostało ograniczone i do badania technicznego nadal trzeba pojawić się przed upływem obowiązujących terminów. Mając na uwadze ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa, Departament Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury we współpracy ze środowiskiem reprezentującym stacje kontroli pojazdów, m.in. z Polską Izbą Stacji Kontroli Pojazdów oraz Instytutem Transportu Samochodowego, przygotował do wiadomości i wykorzystania „wykaz dobrych praktyk”, które mają na celu zapobieganie, przeciwdziałanie oraz ograniczenie sytuacji negatywnych, zwłaszcza dla przedsiębiorców prowadzących SKP, diagnostów, a także posiadaczy i właścicieli pojazdów. W artykule omówiono zasady działania skp w obliczu nowych warunków.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock