Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



Czasem nie wystarczy uzupełnić układ klimatyzacji czynnikiem chłodniczym. W niektórych przypadkach konieczne jest rozpoczęcie od dokładnego oczyszczenia instalacji, aby zapewnić prawidłowe działanie klimatyzacji. Producenci pojazdów nie przekazują jednoznacznych zaleceń dotyczących metody płukania. Ta sytuacja prowadzi do niejasności i pytań stawianych przez mechaników. Autor stara się na nie odpowiedzieć w artykule.
Nowe przepisy dotyczące badań technicznych pojazdów zostały wprowadzone w Norwegii 8 lutego. Zgodnie z nimi nowe samochody osobowe i inne o masie całkowitej do 7500 kg (poprzednio 3500 kg) przechodzą pierwszy przegląd po 4 latach od daty rejestracji, a następne przeglądy odbywają się co 2 lata. Pojazdy o wyższej masie całkowitej oraz autobusy, taksówki i ambulanse muszą odbywać badanie co roku. Samochody w wieku powyżej 30 lat odbywają przegląd co 5 lat, a pojazdy liczące więcej niż 50 lat są zwolnione z obowiązkowych badań technicznych. Do niedawna w Norwegii o terminie przeglądu przypominała ostatnia cyfra numeru rejestracyjnego, lecz od bieżącego roku obowiązują nowe reguły. Jakie jeszcze zmiany wprowadzono ostatnio w tym kraju? Więcej informacji w artykule.
W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy można wykonać w krajach Unii Europejskiej badanie techniczne pojazdu zarejestrowanego na terytorium RP?
Nawet doświadczonym diagnostom czasami trudno jest prawidłowo ustalić wartości administracyjne mas i nacisków. Dodatkowo, gdy właściciel pojazdu będzie występował do ministra infrastruktury o indywidualne odstępstwo do warunków technicznych pojazdów, temat wydaje się jeszcze bardziej skomplikowany. Natomiast należy pamiętać, że prawidłowo ustalone parametr y techniczne umożliwiają użytkownikowi pojazdu wykorzystanie w pełni jego cech konstrukcyjnych oraz zapewnią pomyślne wyniki kontroli zarówno podczas okresowych badań technicznych, jak i kontroli drogowych. W artykule przedstawiono zasady określania mas i nacisków.

Blisko rok temu Ministerstwo Infrastruktury przesłało do szefów wydziałów właściwych w sprawie rejestracji pojazdów starostw i urzędów miast informację dotyczącą pojazdów marki Volkswagen, Audi, Seat i Skoda, wobec których prowadzona jest akcja naprawcza „recall”. Uznano, że bardzo pomocne byłoby przekazanie przez starostwa do podległych stacji kontroli pojazdów prośby o wykonanie podczas okresowego badania dodatkowych czynności – sprawdzenie, czy pojazd tej marki podlega akcji „recall”. Weryfikacji tej można było dokonać wpisując numer VIN pojazdu w podane w piśmie linki do stron internetowych. Czy apel wystosowany do stacji za pośrednictwem starostw – jakkolwiek słuszny i pożądany społecznie – jest prawnie skuteczny? Czy można wymusić wobec stacji i diagnostów odpowiednią reakcję na apel ministerstwa? Zapraszamy do lektury artykułu, aby uzyskać odpowiedź na to pytanie.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa


profiauto


profiauto






SiteLock