Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



WstępKrzysztof TrzeciakokBadka SM nr 1 2019

Informacje

Informacje z PISKP

Przemysł i nauka o przyszłości motoryzacji  pdf

Badania techniczne

Czy w SKP badają opony? – Marcin Barankiewicz

Nowelizacja kodeksu pracy – Rafał Szczerbicki

Czynności badania okresowego – o czym nie należy zapominać – Karol Rytel

Odpowiedzi na trudne pytania – Karol Rytel

Dymomierze spełniające nowe wymagania – Michał Trzciński

Badania techniczne w Finlandii – stacje zaufaniaMichał Kij

Negatywy w obiektywie

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Wykorzystanie oscyloskopu w diagnostyce cz. 1 – Mariusz Leśniewski

Mechanika pojazdowa

Testy z Serwisem. Subaru XV – Jacek Dobkowski

Amerykańskie auta od podszewki. Najnowsze napędy 4x4 w samochodach Jeep – Mirosław Sałasiński

Uszkodzenie uszczelki głowicy – przyczyny i fachowa wymiana – Andrzej Cichoń

Czy warto myć silnik? – Ignacy Horowski

Technika samochodowa

Ford Focus IV – Jacek Łęgiewicz

W serwisie

BMW X1 18d/20d (2009÷2012)

W trakcie eksploatacji samochodów spotykamy się z różnymi rodzajami usterek. Jedną z częstych przyczyn wizyt klientów wraz z pojazdem są wszelkiego rodzaju wycieki płynów eksploatacyjnych, takich jak oleje silnikowe, przekładniowe, hydrauliczne, paliwa czy płyny chłodzące. W celu lokalizacji nieszczelności bardzo często musimy umyć silnik wraz z komorą, aby usunąć wszelkie zabrudzenia uniemożliwiają prawidłową diagnostykę. W tym momencie wielu mechaników zadaje sobie pytanie: myć czy nie myć, a może tylko wytrzeć szmatą i tym sposobem nie narażać się na dodatkowe problemy. Ten dylemat stara się rozstrzygnąć autor artykułu, przedstawiając argumenty za i przeciw.

W artykule z poprzedniego numeru (nr 12/2018 SM) omówiono kluczowe kwestie dotyczące przeprowadzania skutecznej diagnostyki we współczesnych samochodach. Bardzo istotna w tym działaniu jest wiedza i doświadczenie oraz sprzęt umożliwiający wykorzystanie tego potencjału. Jednak sam sprzęt diagnostyczny nie powinien ograniczać się do dobrej klasy testera, lecz dodatkowo obejmować oscyloskop i ewentualnie generator sygnałów ze sterownikiem. Kontynuując cykl związany z diagnostyką warsztatową, autor będzie pokazywał przypadki, w których zastosowanie testera wraz z oscyloskopem i generatorem pozwoliło rozwikłać wiele problemów.

Uszkodzenie uszczelki głowicy to jedna z poważniejszych awarii w silnikach spalinowych. Jej początkowe objawy są zazwyczaj słabo widoczne, dlatego mogą przez pewien czas pozostać przez użytkownika niezauważone. Jednak ich lekceważenie może skutkować poważnymi konsekwencjami, z całkowitym zniszczeniem silnika włącznie. Dla tego ważne jest odpowiednio wczesne zdiagnozowanie problemu i usunięcie go w sposób przywracający silnikowi pełną sprawność. W artykule przedstawiono objawy świadczące o uszkodzeniu uszczelki oraz poprawną procedurę jej wymiany.

Zapisy prawa zawarte w projekcie rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dla stacji kontroli, dotyczące dymomierzy, zostały szczegółowo omówione w artykule „Nowe wymagania dla dymomierzy” (nr 11’2018 Serwisu Motoryzacyjnego). Analiza zawartych w nim informacji umożliwia wysunięcie dwóch zasadniczych wymagań, jakie powinny spełniać dymomierze używane w SKP, w przypadku przyjęcia projektu rozporządzenia w obecnie procedowanej formie. W artykule przedstawiono te wymagania i urządzenia, które je spełniają.

Podkategorie





Aktualności









SiteLock