Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

 Współczesne pojazdy pokazują, w jakim kierunku podąża motoryzacja i jakich zmian można oczekiwać wraz z takim rozwojem. Stąd wynika konieczność unowocześniania również całego sprzętu diagnostycznego, który pomoże warsztatom poznać przyczynę usterki oraz sprawnie ją usunąć. Wiele starszych warsztatów ma w wyposażeniu urządzenia diagnostyczne, które kilkanaście lat temu kosztowały fortunę, a dzisiaj są praktycznie bezużyteczne. Autor podpowiada w artykule, jakimi kryteriami należy się kierować przy zakupie nowego testera, aby był jak najdłużej przydatny w warsztacie i dobrze pełnił swoją rolę. 

 W nowej rubryce „Amerykańskie auta od podszewki” będą prezentowane rozwiązania techniczne stosowane w nowych i starszych autach z USA oraz ciekawsze procedury diagnostyczne i naprawcze. W pierwszym odcinku przedstawiono systemy wyłączania z pracy dwóch lub nawet czterech cylindrów, stosowane w różnych silnikach aut amerykańskich na przestrzeni ostatnich 30 lat. Podano również uwagi dotyczące obsługi samochodów z systemem MDS oraz opis podstawowych kodów usterek generowanych przez ten system.

 Każdy właściciel pojazdu powinien zlecać przeprowadzanie badania technicznego w stacji kontroli pojazdów zgodnie z art. 81 ustawy „Prawo o ruchu drogowym”. Badaniom podlegają także zabytkowe pojazdy samochodowe i są one wykonywane tylko raz (wyjątek stanowią pojazdy zabytkowe wykorzystywane do celów zarobkowych). Sprawdzanie pojazdów zabytkowych w skp może stwarzać problemy. W artykule przedstawiono zasady badania „zabytków” i wymagania. W kolejnym artykule zostanie przedstawiona problematyka obecnych przepisów, nieprzystosowanych do dzisiejszych realiów.

 Przy identyfikacji pojazdu podstawową czynnością wykonywaną przez diagnostę jest odczytanie numeru VIN albo numeru nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczonego w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym. Brak cechy identyfikacyjnej lub niemożność jej odszukania powoduje negatywny wynik badania technicznego. W artykule pokazano miejsca trwałego umieszczenia numerów VIN w bardziej i mniej popularnych modelach samochodów z całego świata.

 W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy w motocyklu mogą na stałe świecić się światła kierunkowskazów barwy żółtej samochodowej?

Podkategorie





Aktualności







SiteLock